پشت پرده دیدار محرمانه بن سلمان با رئیس سیا


پشت پرده دیدار محرمانه بن سلمان با رئیس سیا

اقتصادنیوز: ولیعهد عربستان سعودی با رئیس سازمان سیا دیدار و درباره بازار نفت و خرید تسلیحات چینی از سوی ریاض، تبادل نظر کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پایگاه خبری «عربی ۲۱» امروز (شنبه) به نقل از پایگاه «اینترسپت» نوشت که «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در شهر جده عربستان دیدار و گفت و گو کرده است.

پایگاه «اینترسپت» به نقل از سه منبع مطلع اضافه کرده که این دیدار زمانی برگزار شده است که مقامات بلند پایه آمریکا آخرین تلاش‌های خود برای درخواست از عربستان سعودی جهت افزایش تولید نفت و منصرف کردن ریاض از خرید تسلیحات چینی را انجام می‌دادند.

بر پایه این گزارش، رئیس سیا در این دیدار همچنین بر لزوم آزادی بازداشت شدگان خاندان سلطنتی توسط مقامات سعودی تاکید کرد.

با این وجود عربستان سعودی هفته گذشته تاکید کرد به برنامه تولید نفت خود پایبند است و هر گونه درخواست آمریکا برای افزایش تولید را رد کرد.

به نوشته «اینترسپت» مدیر «سیا» پس از گفت و گو درباره قصد ریاض برای خرید موشک‌های بالستیک از پکن، از بن سلمان خواسته است که از چین تسلیحات نظامی نخرد.

در خصوص شاهزادگان سعودی بازداشت شده نیز «برنز» از «بن سلمان» خواسته است تا «محمد بن نایف» ولیعهد سابق و دیگر شاهزادگانی که از سال ۲۰۱۷ توسط بن سلمان بازداشت شده‌اند را آزاد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس