روسیه همسر «جاستین ترودو» را تحریم کرد


روسیه همسر «جاستین ترودو» را تحریم کرد

وزارت امور خارجه روسیه 26 مقام کانادایی از جمله همسر نخست وزیر این کشور را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

به گزارش فارس، دولت روسیه روز شنبه «سوفی تردو» همسر «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا، «اریک جین کنی» فرمانده نیروی هوایی این کشور و 24 مقام کانادایی را تحریم کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «در پاسخ به تحریم‌های بیشتر علیه روسیه که توسط مقام‌های کانادایی اعلام شده که این تحریم‌ها نه تنها مقام‌های سیاسی،‌نظامی و بازرگانان را تحت تاثیر قرار داده بلکه در برخی موارد، نزدیکان آنها نیز به لیست سیاه اضافه شده‌اند، ‌روسیه نیز به طور مشابه،‌ ورود تعدادی از مقام‌ها و شهروندان کانادایی را به روسیه به طور دائم ممنوع می‌کند».

لیست تحریم‌های بیست و شش نفره کرملین شامل «آنگوس یان تاپشی» فرمانده نیروی دریایی و «جو پائول» از فرماندهان ارشد ارتش کانادا می‌شود.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین به اوتاوا درباره اقدامات تلافی جویانه جدید نیز هشدار داده و اعلام کرده که اقدامات تلافی جویانه جدید به زودی در واکنش به اقدامات خصمانه رژیم جاستین ترودو اعلام خواهد شد.

در ادامه تنش‌های کشورهای غرب و روسیه بر سر بحران اوکراین، مسکو از تحریم ۹۶۳ آمریکایی خبر داد.

روز گذشته بود که مسکو در واکنش به فشارها و مواضع ضد روسی آمریکا ۹۶۳ تبعه واشنگتن را به فهرست افراد ممنوع‌الورود اضافه کرد.

روسیه جو بایدن، رئیس‌جمهور، هانتر بایدن پسر او، لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه، آلخاندرو نیکلاس مایورکا وزیر امنیت داخلی آمریکا را ممنوع‌الورود کرد.

اقدام مسکو در شرایطی انجام شده که به دنبال آغاز بحران اوکراین، دولت آمریکا تحریم‌هایی علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و برخی دیگر از مقام‌های این کشور اعمال و حتی اعضای خانواده پوتین و سرگئی لاوروف را هم تحریم کرد.

تنش‌ها در روابط دو کشور بعد از آغاز بحران اوکراین شدت گرفت تا جایی که واشنگتن در اقداماتی بی سابقه ضمن اعمال تحریم‌های شدید، کشورهای اروپایی و متحدان خود را برای اعمال فشار علیه روسیه بسیج کرده و همزمان تشدید حمایت‌های اقتصادی، سیاسی و تسلیحاتی گسترده‌ از اوکراین را در دستور کار قرار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !