انتظار فرج را انتظار قدرت اسلام می دانیم


 انتظار فرج را انتظار قدرت اسلام می دانیم

درخشان با بیان اینکه انتظار فرج را انتظار قدرت اسلام می دانیم، گفت: چنین انتظاری بالاترین عبادت ها بوده و ماهیت زندگی انسان با «انتظار و امید» به آینده عجین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «امین درخشان» در دیدار مدیرعامل بنیاد مهدویت در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: با توجه به محوریت دین در فرهنگ ایرانی و سیاست گذاری های فرهنگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همواره این اداره کل در ترویج فرهنگ دینی برنامه ریزی کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه ضرورت پیروی از سیره پیامبر اکرم(ص) و معصومین (ع) هم گفت: افکار، باورها و اعتقادات فرهنگ و رفتار انسان را می سازد و خاستگاه و ریشه انگیزه های آدمی، همان نگرش ها و اندیشه های اوست و در جامعه باید سنت و سیره زندگی معصومین (ع) را ترویج دهیم و در همه امور از دین و مذهب پیروی کنیم که در این صورت به رشد و سعادت اخروی و دنیوی دست پیدا خواهیم کرد.

وی در تشریح برنامه های این اداره کل جهت ترویج فرهنگ و آرمان انتظار فرج، بیان داشت: در هفته قرآن و عترت ویژه برنامه های قرآنی مهدویت با عنوان «فرهنگ انتظار» با حضور قاریان بین المللی در گستره استانی و همچنین تشکیل جشنواره منطقه ای آئینی «انتظار فرج» با حضور استان های همجوار در پانزدهم شعبان همزمان با میلاد آن حضرت در یاسوج برگزار خواهد شد.

درخشان خاطرنشان کرد: انتظار در دوره غیبت کبری نسبت به امام زمان یک تکلیف و معنای اصطلاحی انتظار به معنای چشم به راه بودن برای ظهور واپسین ذخیره الهی و آماده شدن برای یاری او در برپایی حکومت عدل و قسط است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انتظار فرج را انتظار قدرت اسلام می دانیم، عنوان کرد: چنین انتظاری است که بالاترین عبادت ها بوده و ماهیت زندگی انسان با «انتظار و امید» به آینده عجین شده، به گونه ای که بدون انتظار، زندگی مفهمومی ندارد و شور و نشاط لازم برای تداوم آن در کار نیست.

مدیرعامل بنیاد مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این دیدار ضمن تسلیت شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) بر ضرورت استفاده از توانمندی های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه فعالیت های مهدوی در حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد

حجت الاسلام «سیدعلی صالح موسوی اعظم» با تاکید بر انتصاب شایسته امین درخشان به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بیان کرد: اصول دین پایه های اعتقادی شیعه دوازده امامی است که باید نخست به اصول پنجگانه دین ایمان آورد و سپس به فروعی که از آن برخاسته پایبنده بود.

وی در خصوص نقش هدایت گری و عصمت معصومین در شکل گیری جامعه آرمانی با تکیه بر آیات و روایات اشاره و تاکید کرد: برای رسیدن به جامعه آرمانی دینی زمینه سازی، هدایت و تربیتی دائم لازم است که از عهده بشر عادی برنیامده، بلکه باید پیشوا و رهبری که از همه کمالات انسانی و فضایل اخلاقی برخور دار است، این وظیفه را به عهده گرفته تا بتواند فطرت تشنه بشری را سیراب سازد.

حضرت صاحب الزمان(عج) شخصیت یگانه ای است که به عنوان شخصی معصوم و منصوب پروردگار و وابسته به علم الهی می تواند ​به تربیت و هدایت مردم بپردازد.

مدیرعامل بنیاد مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان خطرات تفکر افراطی وهابیت و بهائیت، خواستار فرهنگ سازی و شناساندن خطرات این دو گروه به جامعه شد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی