خیر واقعی یعنی وجود مقدس امام زمان(عج)/ برای فرج زیاد دعا کنید


خیر واقعی یعنی وجود مقدس امام زمان(عج)/ برای فرج زیاد دعا کنید

یک استاد حوزه علمیه گفت: باید زیاد برای فرج دعا کنیم، خیر یعنی امام و خیر واقعی در زمان ما امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: حجت الاسلام سید حسین مومنی در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در جمع زائران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در روایتی از حضرت علی علیه‌السلام برای صبر اقسامی بیان‌شده است که عبارت‌اند از صبر در طاعت، صبر بر مصیبت و صبر در معصیت که هرکدام اقتضائاتی دارد، گفت: طبق روایت در تمام این موارد صبر زیباست اما زیباترین نوع، صبر در معصیت است چراکه انسان می‌تواند مرتکب معصیت شود اما به خاطر امر خداوند مرتکب نمی‌شود که خداوند به خاطر دوری از معصیت حلاوت و لذتی در باطن انسان قرار می‌دهد.


وی ادامه داد: بلاها و ابتلائاتی در راه انسان قرار می‌گیرد که انسان باید نسبت به این مصائب صبوری داشته باشد چراکه از طریق همین مصائب برکاتی از سوی خداوند برای انسان نازل خواهد شد که وصف شدنی نیست.


استاد حوزه علمیه قم افزود: باید نسبت به مصائب و بلاهایی که پیرامون ما قرار دارد صبور باشیم و این مصائب و ابتلائات نباید انسان را از مسیر عبادت منحرف سازد.


مومنی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام رضا علیه السلام واژه امام را برای ما معنی کردند که امام دوست و همراهی است که مانند پدری مهربان غم ما را می خورد و مانند برادر همراه انسان و مانند مادری نسبت به فرزند صغیر است، گفت: در تمام ابتلائات و گرفتاری ها باید به امام زمان عجل الله فرج الشریف پناه برد، تمام مشکلات ما از این است که کم به یاد امام زمان عجل الله فرجه الشریف می افتیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: باید زیاد برای فرج دعا کنیم، خیر یعنی امام و خیر واقعی در زمان ما امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج