چاپ ششمین تالیف از مجموعه (کنوز الآل)


چاپ ششمین تالیف از مجموعه (کنوز الآل)

مرکز بین‌المللی مطالعات و پژوهشهای العمید ششمین کتاب از مجموعه (کنوز الآل) تحت عنوان (المناجیات وأدعیة الأیّام عند الإمام زین العابدین علیه السلام.. دراسةٌ أسلوبیّة: م تالیف ادریس طارق حسین را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مرکز بین‌المللی مطالعات و پژوهشهای العمید وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان قدس عباسی ششمین کتاب از مجموعه (کنوز الآل) تحت عنوان (المناجیات وأدعیة الأیّام عند الإمام زین العابدین علیه السلام.. دراسةٌ أسلوبیّة: مناجات و ادعیه روزها نزد امام زین العابدین علیه السلام... سبک شناسی) تالیف ادریس طارق حسین را منتشر کرد.

احمد صبیح الکعبی، رئیس بخش مذکور به شبکه الکفیل گفت: ما از طریق مجموعه (کنوز الآل) به دنبال چاپ رساله ها و پایان نامه های دانشگاهی هستیم که موضوعات آنها در باب کلام اهل بیت (علیهم السلام) و سیره آنها است.

این پایان نامه دانشگاهی به منظور پرداختن به اسلوب امام علی بن الحسین (علیه السلام) در مناجات و ادعیه ایشان از طریق رویکرد سبک شناسی به عنوان وجه اشتراک میان راویان گذشته و خوانندگان کنونی است تا ادبیات متن امام سجاد بررسی و سطوح آوایی،ترکیبی و معنایی آن شناسایی شود.

الکعبی گفت، این اثر شامل مقدمه پژوهش است که به طور خلاصه به زندگانی امام (علیه السلام) و نگاهی گذرا به اوضاع کشور اسلامی و انگیزه هایی می پردازد که ایشان را بر آن داشت تا از دعا به عنوان ابزاری برای چالش فکری استفاده کنند. این اثر شامل سه فصل با محورهای زیر می شود:


فصل اول، به اسلوبهایی که امام (علیه السلام) از آن بهره برده همچون اشکال بلاغی می پردازد.

فصل دوم، به ترکیب هایی که امام به روش هنری به آن متکی بوده است می پردازد.

فصل سوم، پژوهشگر در آن مهمترین صور بلاغی همچون مجاز، تشبیه، استعاره و کنایه را به منظور نمایاندن ارزش های زیبایی شناختی و مفهومی بررسی کرده که ابعاد معنایی در کلام امام(علیه السلام) را آشکار می کند.

این اثر و سایر آثار مرکز و بخش در نمایشگاه دائمی آستان قدس عباسی در بین الحرمین قابل تهیه و دسترسی است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات