بیش از 100 میلیون نفر در سراسر جهان آواره شده‌اند


بیش از 100 میلیون نفر در سراسر جهان آواره شده‌اند

بنا بر اعلام آژانس آوارگان سازمان ملل بیش از 100 میلیون نفر در سراسر جهان به تاثیر از خشونت، جنگ، آزار و اذیت و نقض حقوق بشر بی خانمان شده‌اند.

آژانس آوارگان سازمان ملل (UNHCR) دیروز دوشنبه به نقل از اطلاعات جدید درباره آن‌هایی که از خشونت، جنگ، آزار و اذیت و نقض حقوق بشر می‌گریزند، اعلام کرد بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان بی خانمان شده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد جنگ اوکراین یکی از عواملی بوده که باعث فرار میلیون‌ها نفر از خانه‌های خود شده است.

این سازمان افزود جنگ طولانی مدت در مکان‌هایی همچون اتیوپی و جمهوری دموکراتیک کنگو از عوامل دیگری بوده که باعث این افزایش شده است.

فیلیپو گراندی Filippo Grandi کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بیانیه‌ای که برای خبرنگاران فرستاده شد، اعلام کرد: «این رکوردی است که نمی‌بایست هرگز رقم می‌خورد».

وی افزود: «این باید زنگ بیدارباشی برای حل و فصل و جلوگیری از منازعات ویرانگر، پایان دادن به آزارگری و پرداختن به علل زیربنایی باشد که افراد بیگناه را وادار می‌کند از خانه‌های خود بگریزند».

اطلاعات این سازمان شامل آوارگان، پناهجویان و آن‌هایی می‌شود که داخل کشور‌های خود بی خانمان شده اند.

شهروندان اوکراینی برای فرار از جنگ در اوکراین به سمت مرز‌های اوکراین با کشور‌های همسایه رفته اند تا بتواند خودشان را نجات دهند. کشورهایی، چون لهستان، مجارستان، رومانی و... میزبان مهاجران اوکراینی هستند. به گفته کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان میلیون ها نفر به تاثیر از این جنگ کشور خود را ترک کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار