مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیش از 2 هزار تخته گلیم تولید کردند


مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیش از 2 هزار تخته گلیم تولید کردند

گچساران- ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی در عرصه تولیدات صنایع دستی از سال 99 تاکنون 2 هزارو 64 تخته گلیم تولید کردند.

ارسلان جلال فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان گلیم از سوی مددجویان این استان تولید و روانه بازار فروش شده است.

وی تصریح کرد: این میزان گلیم تولید شده از سوی مددجویان این نهاد حمایتی از طریق راهبران شغلی و کمیته اقتصادی کمیته امداد کشور به ارزش بیش از ۱۰۵ میلیارد ریال به فروش رسید.

جلال فرد اظهار داشت: اشتغال زایی و خودکفایی مددجویان و گروه های هدف زیر پوشش کمیته امداد یکی از اولویت‌های بسیار مهم این نهاد حمایتی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از ظرفیت راهبران شغلی در راستای توسعه طرح‌های گلیم بافی و افزایش درآمد مددجویان تاثیر بسزایی داشته است.

جلال فرد عنوان کرد: باید از ظرفیت های این استان در زمینه رشد صنایع دستی استفاده کرد، تا این صنعت زیبا رونق لازم را به دست آورد.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت استان ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بخش عمده این اشتغال زایی از طریق طرح های صنایع دستی بوده افزود: ایجاد اشتغال و رسیدن به خودکفایی و خوداتکایی

برای رفع نیازهای معیشتی جزو اولویت‌های اساسی برای حمایت از مددجویان است.

وی بیان کرد: اشتغال مهم ترین راه توانمندسازی مددجویان استان برای کاهش وابستگی آنان به مستمری این نهاد حمایتی است.

جلال فرد ابراز کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال بیش از هشت هزارو ۱۰۰ طرح اشتغالزا یی از سوی این نهاد حمایتی در استان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح های اشتغالزایی بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد خواهد شد.

جلال فرد با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی این میزان اجرای طرح و فرصت شغلی نسبت به سال گذشته افزود: بیش از چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات برای هدف گذاری اشتغال زایی خانواده های تحت حمایت و گروه های هدف کمیته امداد پیش‌بینی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند