خبرهای کوتاه استان یزد


خبرهای کوتاه استان یزد

یزد- ایرنا- عضو هیات علمی موسسه علمی و پژوهشی امام‌خمینی (ره) گفت: تدبیر اقتصادی دولت و مردمی‌سازی یارانه‌ها با همکاری مردم به خوبی در راستای خدمت به کشور پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش یکشنبه‌شب در جمع مردم در مسجد فاطمه‌الزهرا(س) یزد افزود: تحول و اصلاح اقتصادی به سود مردم و کشور و به همراهی همگان نیاز دارد.

وی با قدردانی از تلاش‌های دولت در راستای کمک به کشور و مردم افزود: شخص رییس‌ جمهوری تمامی وقت خود را با حضور مستمر در میدان و بررسی مسایل از نزدیک وقف مردم و کشور کرده است .

استاد حوزه اظهار کرد: بدون شک تدبیر بزرگ اقتصادی امری تعیین‌کننده و بسیار مهم است و به همکاری و صبر و حوصله نیاز دارد و تحقق آن موجب خدمت به اقشار جامعه است .

روانبخش بیان کرد: دولت با همکاری مردم در بخش‌های مختلف و اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها از رانت و قاچاق در کشور جلوگیری می‌کند و باید مشارکت مردم ادامه داشته باشد.

وی به تحولات مختلف منطقه و توطئه دشمنان علیه نظام اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: علت اصلی شکست استکبار علیه انقلاب اسلامی هوشیاری و بصیرت مردم است .

عضو هیات علمی موسسه امام‌خمینی (ره) گفت: همکاری مردم و مسئولان و تقویت روحیه انقلابی و جهادی با عمل به توصیه‌های مقام معظم رهبری ضامن اقتدار کشور است.

روانبخش به اهمیت حضور مردم در صحنه‌های مختلف و تلاش مخلصانه مسئولان اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی به رغم تمامی توطئه‌ها به راه عزت‌بخش خود ادامه می‌دهد.

وی در پایان به سوالات حاظران پاسخ داد.

***

فرماندار بهاباد گفت: مشکلی برای آرد و پخت نان در شهرستان نداریم و سهمیه آرد در نظر گرفته شده برای نانوایی‌های شهرستان به میزان کافی فراهم است.

علیرضا تیموری روز یکشنبه درجلسه کارگروه شورای آرد ونان شهرستان بهاباد با تأکید بر تشدید نظارت‌های محسوس و نامحسوس بر نانوایی‌ها اظهارداشت : با هرگونه اخلال در زمینه توزیع آرد و پخت نان به شدت برخورد خواهد شد.

فرمانداربهاباد همچنین با اشاره به اینکه ارتقای سلامت جامعه از اهداف نظارت مستمر بر نانوایی‌ها است، خاطرنشان ساخت: هیچ موضوعی بالاتر از سلامت مردم و جامعه نیست و در این خصوص با احدی مماشات نخواهیم کرد.

وی بیان داشت : نظارت و بازرسی ها باید بطور جد و بصورت مستمر انجام گرفته و تخلفات را احصاء و گزارش نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی نانوایان برخورد جدی و بدون اغماض توسط مسئولین امر صورت گیرد.

تیموری با بیان اینکه نان به عنوان بخش اصلی سبد غذایی مردم به شمار می رود، گفت: بهبود کیفیت پخت نان مورد انتظار مردم است و اعضای کارگروه باید بازرسی و نظارت مستمری بر عملکرد نانوایی های شهرستان داشته باشند.

شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف فروش و جابجایی آرد و عدم رعایت ساعت کاری نانوایی‌ها را با تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.

جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان بهاباد به ریاست فرماندار و باحضور مسئولین مربوطه در راستای اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها در محل فرمانداری برگزار شد.

***

فرماندار مهریز گفت: به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی غرورآفرین خرمشهر ۶۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی و بصیرتی در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان برگزار می‌شود.

محمد دهقان بنادکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس و یاد و خاطره شهیدان افزود: برنامه‌ها با همکاری اقشار مختلف مردم و همیاری نهادها، سازمان‌ها و تشکل‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری صبحگاه مشترک، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهیدان، انجام برنامه‌های بصیرتی، همایش رزمندگان اسلام، مسابقات فرهنگی و ادبی و برپایی نمایشگاه کتاب و عکس اهم برنامه‌هاست .

این مسئول بیان کرد: دیدار با خانواده‌های معزز شهیدان، روایتگری، جهادتبیین و گفتمان تربیت خانواده، رونمایی از نقاشی تمثال شهید ابراهیم هادی، برپایی یادمان شهدا و تولید محتوا و انعکاس در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

دهقان دیگر برنامه‌ها را ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت، تبیین نقش رزمندگان قهرمان در دوران هشت سال دفاع‌مقدس و آشنا کردن نسل جوان با عملیات بیت‌المقدس در فتح خرمشهر ذکر کرد.

وی بیان کرد: سالروز فتح خرمشهر قهرمان فرصت بسیار مناسبی است تا بیش از گذشته با اجرای برنامه‌های مناسب اقشار مختلف به خصوص نوجوانان و جوانان را در جریان رشادت‌های رزمندگان اسلام قرار دهیم.

فرماندار مهریز با بیان اینکه یکی از مهمترین ماموریت‌های مهم بر اساس منویات مقام معظم رهبری جهادتبیین است بر مشارکت آحاد مردم و جوانان در ویژه برنامه‌های سوم خرداد در شهرستان تاکید کرد.

به گفته دهقان، بزرگداشت مناسبت‌های مختلف به خصوص در ارتباط با دوران دفاع مقدس نقش مهمی در شکست توطئه‌های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی دارد و باید همواره خاطرات آن لحظات و حماسه‌های ماندگار زنده بماند.

آزادسازی خرمشهر یکی از هدف‌های اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که پس از این نبرد، شهر خرمشهر پس از ۵۷۶ روز اشغال از سوی نیروهای ارتش بعثی عراق، در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با تلاش نیروهای مسلح ایران بازپس گرفته شد.

آزادی خرمشهر به تدریج مقدمه به زانو درآمدن نیروهای بعثی شد و با قبول آتش بس به مزرهای بین المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.

نیروهای بعثی عراق ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ هجری شمسی از زمین، دریا و هوا خاک جمهوری اسلامی را هدف حمله خود قرار داد و سرانجام در مقابله با رزمندگان اسلام توان و ایستادگی خود را از دست دادند.

***

در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی روز یکشنبه در آیینی با حضور مسئولان زمین چمن مصنوعی روباز درون مدرسه‌ای با صرف هفت میلیارد ریال در هنرستان شهید بهشتی مهریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این زمین چمن با مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع در ابعاد ۳۰ در۵۰ متر و صرف این هزینه از محل اعتبارات خیری و اداره کل نوسازی مدارس استان یزد به بهره برداری رسید.

فرماندار مهریز گفت: استان یزد امروز در ابتلای به دیابت، رتبه‌ اول کشور را دارد در کنار این که روی شیرینی‌های سنتی‌مان مانورهای متعدد می‌دهیم و باید به این نکته توجه کنیم این موضوعات از یک طرف مضراتی دارد که با کمک ما و گسترش فضاهای ورزشی و تحرک دانش آموزان باید این مضرات را برطرف کنیم.

محمد دهقان بنادکی در آیین افتتاح از مجموعه‌ آموزش و پرورش به عنوان مجموعه‌ای با فعالیت‌های خوب یاد کرد و گفت: از ابتدای سال تحصیلی پروژه‌های متعدد ورزشی در آموزش و پرورش رقم زده و افتتاح شده است که من از مسئولین و خیرین این مجموعه می‌کنم.

وی با اشاره به آثارو برکات سفر ریاست جمهوری به استان یزد، تدابیر استاندار و همچنین پشتیبانی و همراهی مجموعه‌ فرمانداری شهرستان نسبت به رقم خوردن اتفاقات خوب برای ورزش مدارس شهرستان در ماه‌های آینده ابراز امیدواری کرد.

بهینه سازی، متناسب‌سازی و تبدیل به احسن کردن فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای با هدف افزایش میزان تحرک بدنی دانش آموزان، اصلاح ساختار قامتی، افزایش شادی و نشاط و تربیت و تحویل نسلی سالم و بانشاط به جامعه از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح شهید سلیمانی در مدارس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403