حل مشکلات کلان‌شهر تهران بدون همراهی مسجدی‌ها غیرممکن است


حل مشکلات کلان‌شهر تهران بدون همراهی مسجدی‌ها غیرممکن است

اشرفی گفت: شهرداری در دوره جدید باور دارد که حل مشکل کلان‌شهری همچون تهران بدون بهره مندی از ظرفیت مسجدی‌ها غیرممکن است لذا ما در حل مشکلات محله از ظرفیت مساجد استفاده می‌کنیم.

«سعید اشرفی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه طی مدت کوتاه حضور خود در شهرداری ناحیه 4 منطقه 12 تهران به صورت مکرر در مساجد این ناحیه حاضر شده است، اظهار کرد: شهرداری در دوره جدید باور دارد که حل مشکل کلان‌شهری همچون تهران بدون بهره مندی از ظرفیت مسجدی ها غیرممکن است؛ به همین دلیل من که از بیست و دوم دی ماه کار خود را در شهرداری ناحیه 4 منطقه 12 تهران شروع کردم هر دو روز یک بار در یک مسجد برای بازدید و دیدار مردمی حاضر شدم.

شهردار ناحیه 4 منطقه 12 تهران گفت: شهرداری منطقه 12 استفاده حداکثری از ظرفیت عظیم مسجدی ها در اجرای طرح های مختلف از جمله طرح کاپ و شهر هر شهروند یک نهاد می کند.

وی ابراز کرد: رویکرد ما در شهرداری این است که مساجد عرصه همه حوزه های مدیریت شهری هستند و نه صرفا حوزه های فرهنگی یا اجتماعی، بنابراین هم در کارهای قرآنی و هم در کارهای خدماتی و سایر حوزه های شهری بیش از همه از ظرفیت مسجدی ها و البته هیئتی ها بهره مند می شویم.

اشرفی در ادامه با بیان اینکه تبدیل دو زمینی که به محل اجتماع معتادان تبدیل شده بود به فضای سبز در محله هرندی با کمک ائمه جماعات مساجد این محله میسر شده بود، اضافه کرد: ما تلاش داریم تا محله هرندی را که جزو مناطق محروم و آسیب پذیر در سطح شهر تهران است با کمک مساجد و هیئت های مذهبی طی دو سال آینده به یک محله نمونه تبدیل کنیم؛ این را صرفا به عنوان یک شعار مطرح نمی کنیم بلکه یک هدف گذاری است که برای آن برنامه ریزی خوبی انجام داده ایم.

اشرفی در پایان با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی از سوی مسجدی ها برای اصلاح وضعیت فرهنگی و اجتماعی محله هرندی تاکنون صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: قطعا با همراهی حداکثری ائمه جماعات مساجد و فرماندهان پایگاه های بسیج و سایر کارگزاران مساجد می توانیم نگاه فعلی را که به محله هرندی وجود دارد و بر مبنای آن هرندی را یک محله آسیب خیز می دانند، از ذهن ها پاک کنند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو