رشد 53 درصدی تجارت ایران و عمان در سال 1400


رشد 53 درصدی تجارت ایران و عمان در سال 1400

سخنگوی گمرک، از رشد 53درصدی تجارت غیرنفتی ایران با عمان خبر داد.

رشد 53 درصدی تجارت ایران و عمان در سال 1400
روح الله لطیفی در آستانه سفر رئیس جمهور به عمان در خصوص تجارت غیر نفتی دو کشور گفت: تجارت غیر نفتی ایران در سال ۱۴۰۰ با کشور عمان چهار میلیون و ۱۹۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که نسبت به سال قبل ۲۷ درصد در وزن و ۵۳ درصد در ارزش افزایش داشته است.

وی افزود: سهم صادرات ایران به عمان از این میزان تجارت دو میلیون و ۲۸۳ هزار تن کالای ایرانی به ارزش ۷۱۶ میلیون دلار بود که با رشد ۱۴ درصدی در وزن و ۶۳ درصدی در ارزش همراه بوده است.

لطیفی در خصوص واردات از عمان توضیح داد: واردات کشورمان از عمان هم یک میلیون و ۹۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۶۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که ۴۹ درصد در وزن و ۴۳ درصد در ارزش افزایش داشته است.

سخنگوی گمرک در خصوص مهمترین اقلام صادراتی ایران به عمان گفت: قیر، اوره، محصولات آهنی، میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، خشکبار، مواد غذایی، شیرینی و شکلات و لوازم خانگی از مهمترین اقلام صادراتی ایران به عمان در سال ۱۴۰۰ بود.

وی در خصوص مهمترین کالا‌های وارداتی از عمان هم توضیح داد: ذرت، زغال سنگ، روغن و دانه‌های روغنی، گندم، جو، ماشین آلات صنعتی، ماشین آلات راه سازی، مواد معدنی تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، کاغذ و مقوا و لوازم یدکی از مهمترین کالا‌هایی بود که از سوی شرکای عمانی خریداری شد و به کشورمان وارد شد.

وی لطیفی در ادامه گفت: صادرات به عمان در فروردین ماه امسال هم ۱۷۶ هزار و ۲۰۳ تن به کالا به ارزش ۷۴ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۲۹۶ دلار که بود که نسبت به فروردین سال قبل با وجود کاهش ۷ درصدی در وزن رشد ۱۰۳ درصدی در ارزش داشته است.

سخنگوی گمرک در پایان گفت: واردات از عمان هم در فروردین امسال ۴۱ هزار و ۳۲۸ تن کالا به ارزش ۳۶ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۸۶۶ دلار بود که نسبت به مدت مشابه رشد ۲۹ درصدی در وزن و ۱۴۳ درصدی در ارزش داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش