از برهنه شدن تا اعتراض با دود و طومار روی فرش قرمز جشنواره کن 2022 + عکس


از برهنه شدن تا اعتراض با دود و طومار روی فرش قرمز جشنواره کن 2022 + عکس

اعضای یک جنبش حقوق زنان مراسم فرش قرمز جشنواره فیلم کن در فرانسه را به هم ریختند

فرش قرمز جشنواره کن در تسخیر فعالان حقوق زنان

گروهی از معترضان فمینیست روز یکشنبه پیش از نمایش فیلم «عنکبوت مقدس» و حضور عوامل فیلم روی فرش قرمزجشنواره فیلم کن صحنه دراماتیکی را با انتشار دود و نمایش یک بنر بلند برای رسانه‌های دنیا به خلق کردند.

بیشتر بدانید : زهرا امیرابراهیمی و علی عباسی روی فرش قرمز جشنواره کن 2022 + تصاویر

تقریباً 12 زن با لباس رسمی روی پله‌های معروف کاخ جشنواره با مشت‌های برافراشته دور هم جمع شدند - فضا را پر از دود غلیظ سیاه کردند و طوماری بلند با فهرستی از نام 129 زن را به نمایش گذاشتند. به گفته این گروه، فهرست به «129 زن‌کشی در فرانسه از زمان برگزاری آخرین جشنواره کن» اشاره می‌کند. زن کشی به قتل عمدی زنان به دلیل زن بودن آنها اطلاق می‌شود.

این گروه که لباس سیاه پوشیده بودند، در حالی که روی پله‌های مقابل کاخ جشنواره‌ها توقف می‌کردند، نارنجک‌های دودی سیاه را پرتاب کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این گروه اعضای گروه فمینیستی Les Colleuses هستند.

در حالی که فعالان برای عکس گرفتن و فیلمبرداری از آنها عکس گرفتند، نیروهای امنیتی تلاشی برای توقف اعتراض نکردند. ریموند دپاردون مستندساز فرانسوی برنده جایزه در حال عکس گرفتن دیده می شود.

به نظر می‌رسید که نیروهای امنیتی جشنواره از این رویداد نگران نشدند و اجازه فیلم‌برداری و عکس‌برداری از معترضان را دادند. یکی از نزدیکان به گروه تولید «عنکبوت مقدس» گفت که این اعتراض حرکتی هماهنگ برای تبلیغ «عنکبوت مقدس» نیست.

از برهنه شدن تا اعتراض با دود و طومار روی فرش قرمز جشنواره کن 2022 + عکس
حضور اعتراضی زنان در جشنواره کن 2022

به گفته وب سایت «چلنجز»، این اعتراض مرتبط با نمایش مستند «Riposte» در روز یکشنبه در جشنواره کن است ،مستندی که درباره فعالان فمینیست است.

اعتراض زنان قبل از ورود بازیگران و عوامل فیلم «عنکبوت مقدس» اتفاق افتاد و وسایل نقلیه حامل گروه «عنکبوت مقدس» مدتی در بلوار کروزات معطل شدند ، تا از آنکه به فرش قرمز برسند.

این دومین اعتراض فمینیستی جشنواره فیلم کن امسال است. روز جمعه، یک فعال زن روی فرش قرمز نمایش فیلم «سه هزار سال حسرت» ساخته جورج میلر با کندن لباس خود، علیه خشونت جنسی نیروهای روسی علیه زنان اوکراینی اعتراض خود را به نمایش گذاشت. روی تن او عبارت «تجاوز به ما را متوقف کنید »نوشته شده بود.

برهنه شدن یک زن ناشناس در جشنواره فیلم کن

روز جمعه یک معترض به فرش قرمز قبل از اکران جهانی فیلم سه هزار سال حسرت جورج میلر حمله کرد و علیه خشونت جنسی نیروهای روسی در اوکراین تظاهرات کرد.

او لباس خود را درآورد تا عبارت «به ما تجاوز نکنید» را که به انگلیسی روی شکمش نوشته شده بود، در پس زمینه رنگ پرچم اوکراین آشکار کرد. او نیز پیام را فریاد زد. دور کمر و پاهایش با رد دست های قرمز رنگ پوشیده شده بود. این زن بخشی از گروه فرانسوی SCUM است که خود را “فعالان فمینیست رادیکال” توصیف می کند.

چهار سال پیش ده‌ها بازیگر زن به تبعیض جنسیتی در صنعت سینما اعتراض کردند.

بیشتر بدانید : لیندا کیانی در جشنواره کن 2022 + تصاویر

بیشتر بدانید : اصغر فرهادی و هیئت داوران، در فوتوکال جشنواره کن 2022 + تصاویر

بیشتر بدانید : واکنش اصغر فرهادی به اتهام سرقت ادبی در جشنواره کن 2022 + عکس



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: سینما دیلی/aban.news


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت