تشریح جزییات مبادلات ایران و عمان/ افزایش 103 درصدی صادرات در فروردین


تشریح جزییات مبادلات ایران و عمان/ افزایش 103 درصدی صادرات در فروردین

سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد: در فروردین سال 1401 میزان صادرات به عمان 176 هزار و 203 تن کالا به ارزش 74 میلیون و 390 هزار و 296 دلار بوده که نسبت به مدت مشابه به سال گذشته در وزن رشد 7 درصدی و در ارزش رشد 103 درصدی داشته است.

تشریح جزییات مبادلات ایران و عمان/ افزایش 103 درصدی صادرات در فروردین

گروه صنعت، معدن وتجارت بازارنیوز؛ رییس جمهوری در پنجمین سفر خارجی خود امروز به دعوت «هیثم بن طارق آل‌سعید» سلطان عمان برای افزایش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عازم این کشور می‌شود و همچنین برای ایجاد زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور از چند روز گذشته هیاتی از تجار و فعالان اقتصادی کشورمان به عمان سفر کردند.


«روح‌الله لطیفی» سخنگوی گمرک ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان تبادلات تجاری بین ایران و عمان در سال گذشته اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ میزان تجارت غیرنفتی با عمان ۴ میلیون ۱۹۰ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۷ درصد از لحاظ وزنی و ۵۳ درصد از نظر ارزش افزایش داشته است.


وی با اشاره به تفکیک آمار صادرات از ایران به عمان و واردات از عمان گفت: میزان صادرات به عمان در سال گذشته ۲ میلیون و ۲۸۳ هزار تن کالا به ارزش ۷۱۶ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد ۱۴ درصدی در وزن و رشد ۶۳ درصدی در ارزش داشته است. همچنین واردات از عمان در سال گذشته یک میلیون و ۹۰۷ هزار تن به ارزش ۶۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا بوده که از لحاظ وزنی شاهد رشد ۴۹ درصدی و از لحاظ ارزشی شاهد رشد ۴۳ درصدی بوده‌ایم.


سخنگوی گمرک ایران درباره مهم‌ترین اقلام صادراتی به عمان و واردات از این کشور ادامه داد: مهمترین اقلام صادراتی شامل قیر، اوره، محصولات فولادی و آهنی و میوه و تره بار و مصالح ساختمانی بوده است و مهم‌ترین اقلامی که از عمان وارد شده اعم از ذرت، ذغال سنگ، روغن خام و دانه‌های روغنی و گندم، جو، ماشین آلات صنعتی، ماشین آلات راهداری، مواد معدنی، تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی، کاغذ و مقوا است.


لطیفی گفت: در فروردین سال ۱۴۰۱ میزان صادرات به عمان ۱۷۶ هزار و ۲۰۳ تن کالا به ارزش ۷۴ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۲۹۶ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه به سال گذشته در وزن رشد ۷ درصدی و در ارزش رشد ۱۰۳ درصدی داشته است.


وی افزود: همچنین میزان واردات از عمان در فروردین امسال ۴۱ هزار و ۳۲۸ تن به ارزش ۳۶ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۸۶۶ دلار بوده که نسبت به فروردین سال گذشته در وزن رشد ۲۹ درصدی و در ارزش رشد ۱۴۳ درصدی دارد.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو