رییس پلیس فتا البرز:پیامک های خرید و فروش حج تمتع جعلی است


رییس پلیس فتا البرز:پیامک های خرید و فروش حج تمتع جعلی است

کرج - ایرنا - رییس پلیس فتا البرز اعلام کرد: هرگونه پیامک مبنی بر خرید و فروش حج تمتع جعلی است و متقاضیان برای کسب اطلاعات فقط به سامانه الکترونیکی سازمان حج وزیارت مراجعه کنند.

سرهنگ رسول جلیلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به آغاز ثبت نام قطعی متقاضیان حج تمتع ، شیادان سایبری با ترفند های مختلف به این بهانه اقدام به کلاهبرداری از کاربران می کنند.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران در فضای مجازی تحت عنوان خرید و فروش و یا ثبت نام فیش حج از مردم کلاهبرداری می کنند که هوشیاری در مقابل این ترفند ضروری است.

جلیلیان گفت: این افراد با انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت وجه کرده ضمن آنکه در خلال عملیات پرداختی مردم حساب های آنان را رمز گشایی می کنند.

رییس پلیس فتا البرز یادآور شد: مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند که کاربرانه باید با دقت در آدرس سایت اصلی دقت داشته باشند چرا که تمام سایت‌های معتبر و مهم از پروتکل https استفاده می‌شود.

وی گفت: متقاضیان برای هرگونه ثبت نام و رزرو حج تمتع فقط از طریق سازمان حج وزیارت به نشانی اینترنتی https://tamatoreserve.haj.ir/Cpanel/HajKarevanList.aspx اقدام کنند.

جلیلیان افزود: پرداخت هرگونه وجه فقط به صورت الکترونیکی از طریق سامانه حج و زیارت صورت می گیرد و تقاضای پرداخت هرگونه وجه برای ثبت نام به صورت نقد و یا ازطریق دستگاه پوز، خود پرداز و کارت به کارت جعلی است.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج