اگزمای فصلی شایع‌ترین اختلال پوستی در فصل بهار است


اگزمای فصلی شایع‌ترین اختلال پوستی در فصل بهار است

قزوین- ایرنا- یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: در فصل بهار به دلیل واکنش بدن به افزایش دما و گرده افشانی گل‌ها اگزمای فصلی یکی از شایع‌ترین اختلال‌ها است.

مریم سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگزمای فصلی یکی از شایع‌ترین اختلالات پوستی در فصل بهار است که با شیوع ویروس کرونا میزان بروز آن به دلیل استفاده از الکل به عنوان ضد عفونی کننده بیشتر شد.
وی با بیان اینکه اگزما با علائمی چون خارش پوست، قرمزی، راش و خشکی پوست همراه است، تصریح کرد: افرادی که سابقه اگزمای پوستی در برخی فصول سال را دارند باید نسبت به مرطوب نگه داشتن پوست خود اهتمام ورزند.
این متخصص همچنین گفت: اگزمای پوستی غالبا سطحی بوده اما در برخی مواقع ممکن است حاد و عفونی شود که برای جلوگیری از این مرحله نیاز به کنترل و درمان است.
سلطانی با اشاره به روش های درمانی اگزما، عنوان کرد: این اختلال پوستی، درمان قطعی ندارد اما با مراجعه به پزشک و رعایت برخی دستورالعمل ها کنترل می شود.
وی همچنین گفت: نشانه های اگزما و روش های درمانی در هر فرد متفاوت است اما با تغییر سبک زندگی، مصرف دارو و در مواقع لزوم نور درمانی می‌توان این اختلال را درمان کرد.
سلطانی در ادامه بیان کرد: نور درمانی و مصرف داروهای مقابله با اگزما، تنها باعث کاهش خارش و التهاب ناشی از اگزما می شود و درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر