اینجا چراغ آموزش برای یک دانش‌آموز هم روشن می‌ماند


اینجا چراغ آموزش برای یک دانش‌آموز هم روشن می‌ماند

یزد - ایرنا - اینجا از هیاهوی دانش آموزان در کلاس درس خبری نیست، سکوت مدرسه روستای کوچک مزرعه میرهای اردکان که تنها یک دانش آموز دارد، با صدای گرم معلمی متعهد و جوانمرد که راهی دشوار را برای آموختن به تنها دانش آموز این مدرسه می‌پیماید، شکسته می‌شود تا بیش از هر درسی، عشق و محبت را به ما بیاموزد.

صدای آقا معلم در مدرسه روستای کوچک مزرعه میرها که با تنها دانش آموزش به تمرین شعر "ای ایران ای مرز پرگهر / ای خاکت سرچشمه هنر / دور از تو اندیشه بدان / پاینده مانی و جاودان " مشغول است، شنیده می شود و مردم روستا از شنیدن نجواهای این دو در کنار هم شاد می شوند، آقا معلم هر روز با خوش آمدگویی و بدرقه تنها دانش آموزش از این لحظات دلخوش است.

بازنشسته آموزش و پرورش بودم با توجه به مشکل کمبود آموزگار در اردکان، دعوت به کار برای آموزش را قبول کردم ، وقتی با خبر شدم که یک دانش آموز پایه پنجم در روستای مزرعه میرها از توابع بخش خرانق نیاز به آموزش دارد و برای خانواده‌اش مقدور نیست که این پسر را به مدرسه‌ای در شهر بفرستند، بدون هیچ درنگی خود را به روستا رساندم تا این دانش آموز مجبور به ترک تحصیل نشود.

اینجا چراغ آموزش برای یک دانش‌آموز هم روشن می‌ماند

این‌ها صحبت‌های معلم است که پس از ۳۰ سال خدمت در آموزش و پرورش و بازنشسته شدن در این شغل به معنای واقعی مقدس، از دوران آرامش و استراحت خود برای آموختن به دانش آموزش صرف نظر کرده و سعی در فراهم سازی تمام شرایط آموزش برای این نوجوان دارد و تمام هم و غمش تداوم تحصیل این محصل است .

سیدعلی اکرم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: من برای رضای خدا کار می کنم ، ۳۰ سال خدمتگذار جوانان و نوجوانان میهنم بوده ام و می دانم برای ساختن کشور نباید تنها به ارگان های دولتی متکی شویم، بلکه باید خودمان نیز به کمک خانواده ها و فرزندانشان بشتابیم .

این آموزگار ادامه داد: تنها چیزی که ماندگار است و تا آخر عمر در ذهن هر دانش آموزی حک می شود، خاطرات خوب مدرسه رفتن و در کنار آموزگاران دلسوز آموزش دیدن است، چرا که بهترین درودها و دعاهای خیرشان را بدرقه راه معلمان خود خواهند کرد.

وی اظهار داشت: یک معلم باید بداند که امانت دار است ، دانش آموز امانتی است که در اختیار اوست و باید سعی کند امانتدار خوبی باشد، من به شغل معلمی افتخار می کنم ، کار معلمی را با نیت قرب الهی انجام می دهم و از کار خود لذت می برم .

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش اردکان گفت: در راستای تحقق شعار هیچ دانش آموزی نباید از تحصیل محروم شود، مدرسه‌ی روستای مزرعه میرهای بخش خرانق تنها با یک دانش آموز و یک آموزگار دایر مانده است.

عباس نوین اردکانی افزود: سیدعلی اکرم زاده آموزگار هر روز مسافت ۸۰ کیلومتری اردکان تا روستای مزرعه میرها را برای آموزش تنها دانش آموز این مدرسه در مقطع ابتدایی رفت و آمد می کند که باید قدردان ایثار این معلم بازنشسته باشیم که هنوز هم دلش برای آموزش فرزندان این مرز و بوم می تپد.

وی اضافه کرد: در بخش خرانق شهرستان اردکان نیز کوچکترین هنرستان با یک رشته به عنوان گردشگری دایر است که سه دانش آموز در آن به تحصیل می پردازند.

معاون آموزشی آموزش و پرورش اردکان با بیان اینکه هنرستان کار و دانش به منظور بالا بردن ظرفیت گردشگری بخش خرانق دایر شده است، تصریح کرد: در شهر عقدا نیز کلاس هایی با سه دانش آموز در سه پایه تحصیلی دایر است.

نوین اظهار داشت: کمبود نیرو و فضای آموزشی در شهرستان اردکان کاملا مشهود است و گاهی همکاران بازنشسته با واکر و عصا برای آموزش به کلاس می روند که پراکندگی جمعیت دانش آموزی به دلیل وسعت جغرافیایی شهرستان اردکان مشکلاتی را در زمینه آموزش ایجاد کرده است.

وی پیش بینی کرد: در سال تحصیلی آتی به جمعیت ۲۲ هزار نفره دانش آموزان اردکان، حدود یک هزار و ۶۴۰ نفر اضافه می شود که به همین دلیل به ۱۴۰ مدرسه جدید با ۶۸ کلاس درس نیاز داریم.

مرکز شهرستان ۱۳۵ هزار نفری اردکان که در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد و متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید