زندانیان زن واجد شرایط می‌توانند خارج از محیط زندان به شرط اشتغال، تحمل کیفر کنند


زندانیان زن واجد شرایط می‌توانند خارج از محیط زندان به شرط اشتغال، تحمل کیفر کنند

تهران - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری انجمن حمایت زندانیان، ندامتگاه زنان و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران با موضوع آموزش و ایجاد اشتغال مولد برای زندانیان واجد شرایط منعقد شد که براساس آن، مددجویان می‌توانند به جای حضور در زندان، خارج از محیط زندان به شرط اشتغال، تحمل کیفر کنند.

به گزارش ایرنا از انجمن حمایت زندانیان، تفاهم‌نامه توانمندسازی و اشتغال زنان زندانی استان تهران با حضور مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز، مشاور امور بانوان شهرداری تهران، معاونان و مسئولان قضایی زندان زنان منعقد شد.

این تفاهم نامه در راستای حمایت از زنان زندانی و با هدف تحکیم بنیان خانواده آنان و تلاش برای جایگزین مناسب حبس امضا شد.

مظفر الوندی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در آیین امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: افرادی که وارد زندان می‌شوند را می‌توان با تدابیری برای اصلاح و تربیت از طریق آموزش، توانمندساز کرد.

وی با اشاره به اینکه یادگیری مهارت به زندانیان به کاهش جمعیت کیفری منجر می‌شود افزود: با استفاده از ظرفیت بالای شهرداری در زمینه های آموزش و توانمندسازی، با امضای این تفاهم نامه مددجویان زن واجد شرایط، شناسایی و به شهرداری معرفی می شوند.

الوندی اضافه کرد: با توجه به شرایط خانواده زندانیان و آسیب های ناشی از اشتغال در بیرون از منزل برای همسران زندانیان بویژه فرزندان آنان، انجمن حمایت زندانیان مصمم است در زمینه اشتغال خانگی خانواده زندانیان تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری منعقد کند.

مریم اردبیلی مشاور امور بانوان شهرداری تهران گفت: با شهرداری تهران در زمینه حمایت شغلی خانواده‌های زندانیان برنامه‌ریزی شده و این آمادگی از سوی شهرداری تهران وجود دارد تا همکاری لازم انجام شود و ضرورت دارد تا با بررسی‌ها زمینه ایجاد چرخه کامل اشتغال خانواده زندانیان فراهم شود اما اکنون بر اشتغال زندانیان رأی باز (محکومان جرایم غیرعمد و محکومان مالی) متمرکز هستیم.

وی افزود: شهرداری آمادگی دارد فضاهایی را برای آموزش‌های لازم در زمینه اشتغال خانگی فراهم کند که در این رابطه بیش از ۶۰ مرکز کوثر در شهرداری تهران وجود دارد واین مراکز در زمینه آموزش‌های خود مراقبتی، مشاوره و توانمندسازی و اشتغال فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور جمعه ۳۰ اردیبهشت‌ از ندامتگاه زنان استان تهران واقع در شهر ری بازدید و بخش‌های مختلف را با حضور در جمع مددجویان مورد ارزیابی و سرکشی قرار داد.

در بازدید از این مرکز که برای دومین‌بار در چندماه اخیر انجام شد، اقدامات تحولی در امور زندان‌ها در سال ۱۴۰۱ از جمله توسعه اشتغال حداکثری مددجویان و تجهیز امکانات رفاهی آنان به سنجش گذاشته شد.

محمدی با اشاره به وضع تسهیلات مناسب از سوی مجلس در بودجه و عدم مالیات برای اشتغال در زندان‌ها گفت: خیران و کارآفرینان پای کار آمده‌اند بنابراین با وجود این تسهیلات و برقراری دستمزدهای عادلانه، نباید مددجویی بیکار باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا