اولین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در کرمانشاه برگزار می‌شود


اولین نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- اولین نمایشگاه کتاب کتاب کودک و نوجوان با عنوان «کانون، کتاب، کودک» از سوم تا دهم خرداد 1401 در مجتمع فرهنگی و هنری آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم‌زمان با سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، اولین نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان از سوی کانون پرورش فکری استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

«محمد خیاط‌زنجانی» افزود: پس از پیگیری‌های فراوان و تلاش‌های صورت گرفته، موفق شدیم برای اولین بار در استان کرمانشاه شاهد رویداد برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان باشیم.

وی نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان را سرآغاز تحولی جدّی و مستمر در حوزه توسعه فرهنگی استان عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه با عنوان‌های مختلف در موضوع‌های متنوع دینی، ادبیات، علوم و هنر و با ۵۰ درصد تخفیف کار خود را از روز سه‌شنبه سوم خرداد ۱۴۰۱ آغاز می‌کند.

سرپرست کانون استان کرمانشاه همچنین گفت: علاوه بر نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان، نشست‌های تخصصی نیز با حضور اساتید در حاشیه این نمایشگاه برنامه‌ریزی شده است که در آن به نقد و بررسی کتاب‌های مطرح در حوزه کودک و نوجوان پرداخته می‌شود.

خیاط‌زنجانی از نمایش فیلم‌های خاص کودک و نوجوان در محل سینما کودک کانون پرورش فکری در جنب این نمایشگاه کتاب خبر داد و افزود: کودکان، نوجوانان و علاقه‌مندان به فیلم‌های کودک و نوجوان، می‌توانند به صورت رایگان و در ۲ سانس صبح و بعدازظهر به تماشای این فیلم‌ها بنشینند.

به گزارش ایرنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه ۴۶ هزار کودک و نوجوان بین ۶ تا ۱۶ سال سن دارد.

هم اکنون ۳۱ مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه و یک مرکز سیار روستایی وجود دارد که تنها مرکز سیار کانون، ۴۰ روستا را زیرپوشش خود قرار داده است.

۳۵۰ هزار جلد کتاب هم اکنون با سه هزار عنوان در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه وجود دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته