انتظار یعنی آینده حتمی و قطعی است/لازمه انتظار، آماده‌سازی خود است


انتظار یعنی آینده حتمی و قطعی است/لازمه انتظار، آماده‌سازی خود است

مردمانی که اهل عبودیت خدا هستند می فهمند باید خود را آماده کرده و منتظر و مترصد باشند؛ لازمه انتظار، آماده سازی خود است.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید تبیینی زیبا از مفهوم انتظار در بیانات رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای است:

مسئله انتظار که جزء لاینفک مسئله مهدویت است از آن کلیدواژه های اصلی فهم دین و حرکت اساسی و عمومی و اجتماعی امت اسلامی به سمت اهداف والای اسلام است.

انتظار یعنی ترقب یعنی مترصد بود برای حقیقتی که قطعی است؛ انتظار یعنی آینده حتمی و قطعی است بخصوص انتظار یک موجود حی و حاضر، این مسئله مهمی است، اینطور نیست که بگویند کسی متولد خواهد شد یا به وجود خواهد آمد، نه! او هست و حضور دارد و در بین مردم است، در روایات است مردم او را می بینند چنان که او مردم را می بیند، اما ایشان را نمی شناسند! در برخی روایات ایشان را به حضرت یوسف(ع) تشبیه شده اند که برادران، او را می دیدند، روی فرش آنها راه می رفت و کنارشان بود، اما وی را نمی شناختند.

یک چنین حقیقت بارز و واضح و برانگیزاننده ای به معنی انتظار کمک می کند، بشریت و نیز امت اسلامی به طریق اولی به این انتظار نیاز دارد و تکلیفی بر دوش انسان می گذارد، وقتی انسان یقین دارد چنین آینده ای هست، چنان که در آیات قرآن هست: «وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ».

مردمانی که اهل عبودیت خدا هستند، می فهمند باید خود را آماده کرده و منتظر و مترصد باشند؛ لازمه انتظار، آماده سازی خود است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازی نور