افتتاح 8کتابخانه و 18کانون فرهنگی هنری جدید التاسیس در مازندران/مهلت ارسال اثر به جشنواره آواهای آسمانی تمدید شد


افتتاح 8کتابخانه و 18کانون فرهنگی هنری جدید التاسیس در مازندران/مهلت ارسال اثر به جشنواره آواهای آسمانی تمدید شد

حجت الاسلام نعمتی از برنامه ریزی برای افتتاح 8کتابخانه و 18کانون فرهنگی هنری جدید التاسیس استان در دهه کرامت خبر داد و گفت: تلاش داریم با ایجاد 300مرکز نیکوکاری در مساجد استان، بچه های مساجد از سرفصل های حمایتی کمیته امداد بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«رجب نعمتی» امروز(۲خرداد) در شورای اداری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران، ضمن تشریح فعالیت ها و برنامه های این ستاد در دوماهه آغازین سال جاری اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به مدیریت کرونا و رفع برخی از محدودیت‌ها، برگزاری حضوری کلاس‌های آموزشی و تفریحی را برای گذران درست اوقات فراغت بچه های مساجد استان خواهیم داشت.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران خطاب به کارشناسان این ستاد در حوزه فرهنگی و هنری گفت: اوقات فراغت را در پیش رو داریم، فرصت زیادی تا آغاز طرح اوقات فراغت مساجد باقی نمانده باید پایگاه های فعال در این حوزه شناسایی و تقویت شوند.


وی افزود: کانون ها رصد و شناسایی شوند تا سرانه اوقات فراغت بین این پایگاه های فراغتی به درستی و به موقع توزیع شود.


حجت الاسلام نعمتی بر لزوم رصد فعالیت های بچه های مسجد در سراسر استان تاکید کرد و ادامه داد: کارشناسان هر شهرستان رصد کنند که کانون ها چه فعالیت هایی دارند و برای تقویت فعالیت هایشان و رفع مشکلات کانون ها یاری رسان فعالان فرهنگی در سنگر مسجد باشید.


وی با بیان اینکه ارتباط کارشناسان ستاد با روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها برای تقویت فعالیت های کانون ها باید مورد توجه باشد، گفت: روسای ارشاد می توانند برای کانون های مساجد ظرفیت سازی کنند که نباید این فرصت را از دست بدهیم.

حجت الاسلام نعمتی از آغاز به کار ۸ کتابخانه جدید التاسیس در استان خبر داد و افزود: از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای این کتابخانه ها ۱۷میلبون و ۶۰۰ هزار تومان سرانه حمایتی در نظر گرفته شد که به زودی سهم هر کتابخانه واریز می شود.

وی به آغاز فعالیت ۱۸کانون فرهنگی هنری جدیدالتاسیس در سطح مساجد شهری و روستایی استان اشاره کرد و گفت: همچنین از سوی ستاد کشور برای حمایت از هر کانون جدیدالتاسیس یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان واریز خواهد شد.


سرپرست ستاد فهمای مازندران به تفاهم نامه فی مابین این ستاد با کمیته امداد استان مازندران اشاره کرد و افزود: تلاش داریم با ایجاد ۳۰۰مرکز نیکوکاری در مساجد استان، بچه های مساجد از سرفصل های تسهیلات اشتغال، وام کارگشایی، جهیزیه، بسته حمایتی از اردوی جهادی، سرانه فرهنگی، اطعام و... بهره مند شوند.

وی به تقارن دهه کرامت و ایام ارتحال امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: گرامیداشت این دو مناسبت ویژه در دستور کار کانون های فرهنگی هنری مساجد استان باشد.

حجت الاسلام نعمتی از برنامه ریزی برای افتتاح ۸کتابخانه و ۱۸کانون فرهنگی هنری جدید التاسیس استان در دهه کرامت خبر داد و گفت: عقد تفاهم نامه با دو دانشگاه با هدف تحقق شعار سال در حوزه کانون های مساجد استان مورد انتظار است.

وی به فعالیت ۷کانون فرهنگی هنری در دانشگاه های استان اشاره کرد و یاد آورشد: این ظرفیت برای توسعه و شکوفایی استعداد های برتر در سطح مساجد استان بکار بسته شود.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد راه یافته به مرحله کشوری رویداد ملی فهما از وام حمایتی برخوردار می شوند، گفت: دبیرخانه فرهنگ و روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به منظور شناسایی استعدادهای هنری، ایجاد انگیزه مضاعف بین نوجوانان و جوانان جهت ورود به عرصه فعالیت های فرهنگی هنری، نخستین جشنواره آواهای آسمانی ویژه روستائیان و عشایر کشور را در رشته های دعاخوانی و مناجات، مدیحه سرایی و مرثیه خوانی و بخش ویژه ربناهای قرآن با مشارکت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار می کند.

وی به ظرفیت فرهنگی هنری کانون های مساجد استان اشاره و خاطرنشان شد: انتظار می رود حداکثر ۲۲اثر فاخر از کانون های مساجد استان تا پایان ۳۱خرداد ماه جاری با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.masjed-mr.ir و یا از طریق پیام‌رسان‌های ایتا، گپ، واتس‌اپ، تلگرام به شماره ۰۹۰۳۲۵۵۹۷۳۷ در جمع شرکت کنندگان در این جشنواره جانمایی شود.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان