کالاهای اساسی به وفور در سطح بازار وجود دارد


کالاهای اساسی به وفور در سطح بازار وجود دارد

استاندار تهران با اشاره به عرضه مناسب کالاهای اساسی گفت: تمامی کالاهای اساسی از جمله روغن در مراکز فروشگاه‌های به وفور وجود دارد و هیچ گونه نگرانی در این زمینه نیست.

کالاهای اساسی به وفور در سطح بازار وجود دارد

محسن منصوری روز دوشنبه به خبرنگار ایران اکونومیست با اشاره به اینکه هیچ گونه مشکلی در زمینه توزیع و عرضه کالاهای اساسی نداریم گفت: در جلسات هفتگی تنظیم بازار و همچنین بازدیدهای میدانی نحوه عرضه و همچنین قیمت گذاری کالاهای اساسی به شدت بررسی و با متخلفات در صورت تخلف برخورد شدید می شود.

وی افزود: با همکاری تعزیزات حکومتی و پلیس تعداد قابل توجهی از اجناس احتکارشده در بخش روغن و ماکارونی شناسایی شد و اکنون وضعیت عرضه کالاهای اساسی در شرایط مطلوبی قرار دارد.

استاندار تهران ادامه داد: در ابتدای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها چند روزی در بخش روغن با کمبود مواجه بودیم که این مشکل در سریع‌ترین زمان برطرف شد.

وی با اشاره به قیمت مرغ نیز گفت: در روزهای اول طرح قیمت مرغ کمی بالا بود که با افزایش عرضه این محصول قیمت مرغ به تعادل رسید.

افزایش قیمت گوشت قرمز علت منطقی ندارد

منصوری دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز را غیر منطقی اعلام کرد و گفت: افزایش قیمت گوشت قرمز علت منطقی ندارد، بر هم خوردن تعادل بازار و افزایش تقاضا را می توان از جمله دلایل آن ذکر کرد چرا که به واسطه شرایط بازار مرغ، تقاضا به حوزه گوشت قرمز تغییر کرده است.

وی تاکید کرد: با عرضه مناسب گوشت منجمد وضعیت قدری تعدیل شده که البته عرضه همچنان ادامه دارد همچنین آزادسازی و ترخیص نهاده های دامی نیز تسریع شده است.

به گفته استاندار تهران با تمهیدات پیش‌بینی شده انتظار می‌رود بازار گوشت قرمز در روزهای آینده به تعادل برسد.

وی با اشاره به برخورد شدید با محتکران کالاهای اساسی نیز گفت: از دستگاه‌های نظارتی به‌ویژه تعزیرات خواسته شد به‌صورت جدی شبکه نظارت خود را تقویت کنند و استانداری نیز با هرگونه احتکار، کم‌ فروشی و گران‌فروشی برخورد جدی خواهد کرد و هیچ کالایی نباید انحراف از شبکه توزیع پیدا کند.

منصوری بر نظارت جدی از شبکه توزیع کالاها تاکید کرد و گفت: این نظارت ها بصورت منظم و جدی در جریان است و اجازه نخواهیم داد عده‌ای با احتکار و گرانفروشی به اقتصاد مردم آسیب بزنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق