اکثریت آمریکایی‌ها وضعیت اقتصادی این کشور را نامساعد می‌دانند


اکثریت آمریکایی‌ها وضعیت اقتصادی این کشور را نامساعد می‌دانند

تازه ترین نطرسنجی مشترک موسسه افکارسنجی انگلیسی یوگاو و شبکه خبری آمریکایی سی بی اس نشان می دهد که بیشتر آمریکائی ها پریشان و نگران بوده و با تداوم تورم و افت شاخص های بازارهای سهام، به نحو بی سابقه ای وضعیت اقتصادی در دولت بایدن را نامساعد توصیف می کنند.

اکثریت آمریکایی‌ها وضعیت اقتصادی این کشور را نامساعد می‌دانند

به گزارش ایران اکونومیست، تارنمای شبکه سی بی اس نوشت تعداد افرادی که وضعیت کلی آمریکا در دولت دموکرات را نامساعد می دانند به بالاترین سطح خود رسیده است. بدبینی به بازارهای سهام، اقتصاد و قیمت ها دید مردم آمریکا به آینده را شکل داده و بر خوش بینی جزئی نسبت به بازار کار و روند مبارزه با بیماری کووید سایه انداخته است.

نظرسنجی مذکور از ۱۸ تا ۲۰ مه (۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت) و از میان ۲ هزار و ۴۱ داوطلب بزرگسال آمریکایی انجام شده و حاشیه خطایی ۲.۵ درصدی دارد.

یافته های این پژوهش نشان می دهد که ۶۳ درصد از پاسخ دهندگان وضعیت کشور را آشفته و نگران کننده دانسته و ۶۱ درصد آن را ناامید کننده می دانند.

هم اکنون ۶۹ درصد وضعیت اقتصاد آمریکا را نامساعد می دانند که این رقم ماه میلادی پیش ۶۳ درصد و میانه بهار گذشته ۴۶ درصد ثبت شده بود.

۷۴ درصد داوطلبان نظرسنجی معتقدند که وضعیت کلی کشورشان نامساعد است که در مقایسه به سوال مشابه نظرسنجی ماه پیش ۸ درصد افزایش یافته است.

در بخش دیگری از این نظرسنجی، میزان خوش بینی یا بدبینی پرسش شوندگان در مورد دغدغه هایشان بررسی شده است. ۷۷ درصد نسبت به وضعیت آتی قیمت کالا و خدمات بدبینند که نسبت به سپتامبر گذشته ۷ درصد افزایش یافته است. نگرانی از آینده اقتصاد داخلی نیز با ۱۰ درصد افزایش به ۶۸ درصد افزایش یافته و در کنار آن بدبینی در مورد آینده بازارهای سهام با رشدی ۱۷ درصدی از ۴۹ درصد سپتامبر پارسال به ۶۷ درصد رسیده است.

در میان معدود موضوعاتی که پاسخ دهندگان نسبت به آینده آنها در ماه های آتی ابراز خوش بینی کرده اند، روند مبارزه با بیماری کووید است که تعداد خوش بینان ۵۳ درصد و بدبینان ۴۷ درصد است.

نحوه عملکرد رئیس جمهوری آمریکا نیز از دیگر موارد تحقیق شده در این نظرسنجی است. ۶۵ درصد پاسخ دهندگان معتقدند که بایدن هنگام رسیدگی به موضوع های مهم کُند عمل می کند در حالیکه ۳۵ درصد واکنش وی را به موقع می دانند.

۵۵ درصد افراد معتقدند که بایدن تلاش چندانی برای رسیدگی به مشکلات آمریکا نمی کند و ۴۵ درصد نظری خلاف این دارند.

با این وجود نظرسنجی سی بی اس - یوگاو حاکی از آن است که محبوبیت بایدن در مقایسه با ماه میلادی پیش ۲ درصد افزایش یافته و به ۴۴ درصد رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر