آخرین آمار از «بیمه فراگیر خانواده ایرانی»/ شناسایی و بیمه فعالان مشاغل مجازی


آخرین آمار از «بیمه فراگیر خانواده ایرانی»/ شناسایی و بیمه فعالان مشاغل مجازی

عصر اعتبار- معاون توسعه و تعمیم بیمه اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی ضمن تشریح روند اجرای بیمه فراگیر خانواده ایرانی گفت: در حال شناسایی گروه‌های جدید نظیر فعالان کسب و کار مجازی و فراهم کردن این امکان هستیم که از حق قانونی‌شان بهره‌مند شوند و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مجید حسن‌زاده با اشاره به اجرای بیمه فراگیر خانواده ایرانی اظهار کرد: تلاش بر این بوده است که از تمام ظرفیت‌های قانونی‌مان استفاده کرده و تمام افرادی که فاقد پوشش بیمه هستند و از بیمه شدن جامانده‌اند را تحت پوشش قرار دهیم.

وی افزود: افراد مختلف با جایگاه‌های متفاوت در جامعه مانند زنان خانه‌دار، دختران، پسران، دانشجویان، و افراد خود اشتغال می‌توانند براساس ضوابط و مقررات بیمه حِرف و مشاغل استفاده کرده و با نرخ‌های مختلفی تحت پوشش قرار بگیرند.

معاون توسعه و تعمیم بیمه اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در گذشته نیز بیمه اقشاری چون زنان خانه‌دار و دانشجویان را داشتیم اما در قالب بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای افزایش جامعه تحت پوشش به صورت جدی ورود کردیم اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های منسجمی برای این امر انجام شد؛ نخست آنکه اطلاع‌رسانی جامعی صورت گرفت. اکثر افراد از این حق قانونی خودشان اطلاع نداشتند.

حسن‌زاده ادامه داد: با ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف تعاملاتی داشتیم؛ با سازمان امور دانشجویان، وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها مکاتباتی انجام شد که با سازمان تامین اجتماعی در اطلاع‌رسانی مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دومین اقدام مهم، تسهیل فرایند عقد قرارداد بیمه است گفت: برای این منظور دیگر نیازی به مراجعه به شعبه نیست. برخی موانع هم برطرف شده است و متقاضیان می‌توانند وارد سامانه شده و ظرف چند دقیقه ثبت‌نام انجام و خود را بیمه کنند.

بنابراعلام معاون توسعه و تعمیم بیمه اداره کل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، تا پایان اسفند آمار بیمه شدگان بیمه فراگیر خانواده ایرانی نزدیک به دو میلیون و 300 هزار نفر بوده که نسبت به تیرماه سال گذشته 20 درصد رشد در تعداد بیمه شده را نشان می‌دهد.

وی همچنین اضافه کرد: برنامه‌های جدید دیگری نیز در دستورکار قرار دارد. گروه‌ها و اصنافی داریم که از پوشش بیمه برخوردار نیستند و رابطه کارگری و کارفرمایی برقرار نیست. به دنبال آن هستیم با گروه‌ها نیز در قالب بیمه توافقی، قرارداد ببندیم. اکنون با 28 گروه از جمله سازمان نظام پزشکی قرارداد بیمه توافقی داریم که اخیرا با انجمن روانشناسان و مشاوران خانواده، صندوق ذخیره بسیجیان و چند شرکت فعال در حوزه مجازی نیز توافقاتی صورت گرفته است.

حسن زاده با بیان اینکه در حال شناسایی گروه‌های جدید نظیر فعالان کسب و کار مجازی و فراهم کردن این امکان هستیم که از حق قانونی‌شان بهره‌مند شوند اظهار کرد: با وزارت علوم درخصوص بیمه دانشجویان تفاهم‌نامه داشتیم و با دانشگاه آزاد هم طی روزهای آتی تفاهم نامه انجام خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها