1354 میلیارد ریال پرونده تخلف اقتصادی در خراسان رضوی تشکیل شد


1354 میلیارد ریال پرونده تخلف اقتصادی در خراسان رضوی تشکیل شد

مشهد-ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی 2 ماهه نخست امسال با تشدید نظارت و بازرسی ها در سطح بازار 743 پرونده تخلف اقتصادی به ارزش هزار و 354 میلیارد ریال در استان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، امیررضا رجبی در نشست قرارگاه مشترک پشتیبانی و حمایت از فعالیتهای اقتصادی که به ریاست استاندار در محل این سازمان برگزار شد افزود: این سازمان در بازه زمانی یاد شده اقدامات گسترده و جدی در خصوص بازرسی ها از بازار و برخورد با مقوله قاچاق کالا با همراهی سربازان گمنام امام زمان (عج)، بازرسان اصناف، بسیج اصناف و ادارات، پلیس اقتصادی و تعزیرات حکومتی داشته است.

وی اضافه کرد: در این مدت در مقایسه با ۲ ماهه ابتدای سال گذشته ، ۹۱ درصد گشتهای مشترک بازرسی و ۱۷ درصد تعداد بازرسی ها در خراسان رضوی افزایش یافته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در پی اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، پس از تشدید بازرسی ها و نظارت جدی بر بازار و بنگاه های تولیدی در خراسان رضوی از ۱۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه امسال ۲۱ هزار و ۷۸۶ مورد بازرسی در قالب اعزام هزار و ۶۱۰ گروه با ۲۳ هزار و ۶۷۳ بازرس در سطح استان انجام گرفت که منجر به تشکیل سه هزار و ۱۴۸ پرونده شد.

رجبی افزود: طی ۲ ماهه نخست امسال با ۲ هزار و ۸۵۰ مورد بازرسی از سطح بازار استان، ۷۲ پرونده مربوط به قاچاق کالا به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال نیز تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

همچنین استاندار خراسان رضوی با حضور در سازمان صنعت، معدن و تجارت، پاسخگوی تعدادی از شهروندان در سامانه ۱۲۴ شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این ارتباط گفت: در این سامانه به دنبال افزایش سرعت رسیدگی هستیم تا در سریع ترین زمان به گزارشهای مردمی رسیدگی شود.

رجبی به بیشتر شدن همراهی مردم در انعکاس گزارش تخلفات اشاره و بیان کرد: ظرفیت پاسخگویی کارشناسان در سامانه ۱۲۴ سه برابر شده و الگوی فعالیت در این سامانه نیز تغییر کرده و برقراری تماس با این سامانه آسان شده است.

وی اظهار کرد: با ظرفیت‌سازی بیشتر در سامانه ۱۲۴ مردم نیز در دادن گزارشهای تخلف به سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همراهی بیشتری داشته‌ اند که برخی از برخوردهای بازرسان با تخلفات طی روزهای گذشته در نتیجه دریافت همین گزارشهای مردمی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت