طوفان گرد و خاک حدود 8 هزار شهر و روستای سیستان و بلوچستان را درگیر کرد


طوفان گرد و خاک حدود 8 هزار شهر و روستای سیستان و بلوچستان را درگیر کرد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طوفان گرد و خاک بیش‌از هشت هزار شهر و روستا را در استان درگیر کرد گفت: وزش باد و گرد و خاک روز گذشته /یکشنبه/در منطقه سیستان به تمامی نواحی و بخش‌های این استان رسید و در اکثر این بخش‌‎ها با کاهش دید همراه بود.

محسن حیدری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمامی سیستان و بلوچستان درگیر طوفان گردوخاک و غبار شده است اظهارداشت: شهرهای زاهدان، میرجاوه، نصرت آباد، ایرانشهر، خاش، نیکشهر، سراوان، مهرستان، چابهار و راسک نیز با پدیده کاهش دید مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه میزان دید قابل قبول افقی ۱۰ هزار متر است افزود: طوفان در شمال استان دید افقی را در زهک به ۱۰۰ متر و در زابل به ۱۵۰ متر هم کاهش داده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان کمینه دید افقی در زاهدان را ۳۰۰ ، ایرانشهر، مهرستان و نیکشهر ۵۰۰، خاش ۲۰۰، سراوان و میرجاوه یک‌هزار، نصرت‌آباد یک‌هزارو ۵۰۰، چابهار سه هزار و راسک را پنج هزار متر اعلام کرد.

وی وجود این گرد و غبار را برای گروه‌های سنی آسیب‌پذیر خطرناک توصیف کرد و افزود: خشکسالی‌های شمال استان و در پی آن خیزش گرد و خاک، می‌تواند برای کل استان تهدیدآمیز باشد و شاخص کیفیت هوا را به شدت کاهش دهد.

به گزارش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی