طوفان گرد و خاک حدود 8 هزار شهر و روستای سیستان و بلوچستان را درگیر کرد


طوفان گرد و خاک حدود 8 هزار شهر و روستای سیستان و بلوچستان را درگیر کرد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طوفان گرد و خاک بیش‌از هشت هزار شهر و روستا را در استان درگیر کرد گفت: وزش باد و گرد و خاک روز گذشته /یکشنبه/در منطقه سیستان به تمامی نواحی و بخش‌های این استان رسید و در اکثر این بخش‌‎ها با کاهش دید همراه بود.

محسن حیدری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تمامی سیستان و بلوچستان درگیر طوفان گردوخاک و غبار شده است اظهارداشت: شهرهای زاهدان، میرجاوه، نصرت آباد، ایرانشهر، خاش، نیکشهر، سراوان، مهرستان، چابهار و راسک نیز با پدیده کاهش دید مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه میزان دید قابل قبول افقی ۱۰ هزار متر است افزود: طوفان در شمال استان دید افقی را در زهک به ۱۰۰ متر و در زابل به ۱۵۰ متر هم کاهش داده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان کمینه دید افقی در زاهدان را ۳۰۰ ، ایرانشهر، مهرستان و نیکشهر ۵۰۰، خاش ۲۰۰، سراوان و میرجاوه یک‌هزار، نصرت‌آباد یک‌هزارو ۵۰۰، چابهار سه هزار و راسک را پنج هزار متر اعلام کرد.

وی وجود این گرد و غبار را برای گروه‌های سنی آسیب‌پذیر خطرناک توصیف کرد و افزود: خشکسالی‌های شمال استان و در پی آن خیزش گرد و خاک، می‌تواند برای کل استان تهدیدآمیز باشد و شاخص کیفیت هوا را به شدت کاهش دهد.

به گزارش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...