3هزار واحدمسکونی نیمه تمام بازسازی سیل 98 نیکشهر بزودی تکمیل می‌شوند


3هزار واحدمسکونی نیمه تمام بازسازی سیل 98 نیکشهر بزودی تکمیل می‌شوند

چابهار- ایرنا- رییس اداره بنیادمسکن انقلاب اسلامی نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تعداد سه هزار واحد مسکونی نیمه تمام از طرح بازسازی سیل 1398 در سطح این شهرستان با ابلاغ اعتبارات متمم در حال تکمیل است و بزودی افتتاح می‌شوند.

رحیم بخش هوتی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این واحدهای مسکونی هر کدام ۴۷ و ۶۰ متری هستند که با تسهیلات اولیه ۴۰ میلیون تومان و کمک بلاعوض ۲۲ میلیون تومانی در حال ساخت بودند که با توجه به اینکه این واحدهای سیلزده با اعتبار نخست تکمیل نمی‌شدند دولت ۴۰ میلیون تومان متمم تخصیص داده که امیدواریم بزودی تکمیل و افتتاح شوند.

وی بیان کرد: همچنین تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی روستایی طرح ویژه بهسازی در مراحل پایانی ساخت هستند و ۶۰ درصد آنها به بهره‌برداری رسیده است.

رییس اداره بنیادمسکن انقلاب اسلامی نیکشهر افزود: طرح جهش ملی مسکن این شهرستان نیز با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال اجراست و تعداد سه هزار متقاضی این طرح در شهرهای نیکشهر، بنت، اسپکه و قصرقند نام‌نویسی کرده‌اند که پس از تایید و تامین زمین از سوی راه و شهرسازی کارساخت آنها آغاز خواهد شد.

3هزار واحدمسکونی نیمه تمام بازسازی سیل 98 نیکشهر بزودی تکمیل می‌شوند

وی با اشاره به اینکه ۲۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در نیکشهر وجود دارد که ۲۱۸ روستا تهیه طرح هادی شده‌اند، گفت: ۹۸درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان طرح هادی تهیه و ۱۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز اجرای طرح هادی انجام شده است.

هوتی تصریح کرد: اکثر روستاهای نیکشهر برای صدور سند از طریق قانون الحاق و ماده ۱۳۳ نقشه برداری شده‌اند و پروسه صدور سند در حال انجام است.

وی ادامه داد: در مجموع تعدا ۱۸ هزار و ۸۹۴ واحد مسکونی از ابتدا تاکنون توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان نیکشهر ساخته و تحویل متقاضیان شده است.

شهرستان نیکشهر با سه بخش بنت، آهوران و مرکزی دارای ۹ دهستان و حدود ۳۰۰ روستا بیش از ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و در فاصله ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی؛ تولید وطنی افغانستان با بُشکه!