واکنش نابغه کشتی فرنگی به اعزام کشتی‌گیران بدون انتخابی تیم ملی


واکنش نابغه کشتی فرنگی به اعزام کشتی‌گیران بدون انتخابی تیم ملی

رکنا ورزشی: نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: هیچ کشتی گیری بدون مسابقه انتخابی به رقابت‌های جهانی نمی‌رود.

به گزارش رکنا، «حمید سوریان» درباره رونمایی از تصاویر برترین‌های قرن در خانه کشتی، اظهارداشت: این عزیزان شایسته‌ترین افراد بودند که انتخاب شدند، تختی به جهت مدال‌آوری و هم منش پهلوانی از همه جلوتر بود. بنا طی17 سال حضور در رده‌های مختلف و کسب نتایج قابل قبول خود را اثبات کرده است. ما در هر 10 وزن در مسابقات جهانی صاحب طلا شدیم، ما 4 طلای کشتی فرنگی در المپیک داریم و در المپیک پیش رو نتایج بهتری هم کسب خواهد شد.

دارنده ۷ عنوان قهرمانی جهان و المپیک خاطرنشان کرد: در خصوص صحنه حسن یزدانی همه اشک ریختیم، لذت بردیم، صحنه‌های زیادی در طول تاریخ بوده اما این صحنه بغضی برای همه بود. جای همه هم وطنان خالی بود و این افتخار را داشتم که از نزدیک شاهد این صحنه باشم.

وی درباره شرایط اقتصادی کشور و اثرات آن در کشتی، یادآور شد: این موضوع اثرات منفی خود را گذاشته و ورزش هم مستثنی نیست. در حوزه‌های مختلف دیدیم مشکلاتی هست اما با حضور دبیر در فدراسیون و فعالیت شبانه روزی شاهد اتفاقات خوبی بودیم. من فضای کشتی را متفاوت از سایر رشته‌ها می‌بینم.

سوریان درباره اینکه چرا نامشدر بین برترین‌های قرن نبود، گفت: من هم به عنوان کاندیدا حضور داشتم، این آرای مردم عزیز بوده و درخواستم بود به تختی رای دهند چون او فراتر از قهرمان و بسیار متفاوت است. انتخاب او شایسته بود.

قهرمان سابق کشورمان درباره چرخه انتخابی، تصریح کرد: در آزاد و فرنگی این چرخه متفاوت است و قطعا کسانی که در اردو هستند روند آمادگی را بهتر طی می کنند بدون انتخابی کسی به قهرمانی جهان نمی‌رود. با تعویق بازی‌های آسیایی شرایط کمی متفاوت است. انتخابی رو در رو نیز بستگی به کادر دارد و برخی اوزان به اردوی برون مرزی می‌روند.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403