بررسی وقایع ظلم به اهل بیت (علیهم السلام) در کتاب «المفصَّل فی حوادثِ اغتیالِ أئمَّةِ أهلِ البیت ع»


بررسی وقایع ظلم به اهل بیت (علیهم السلام) در کتاب «المفصَّل فی حوادثِ اغتیالِ أئمَّةِ أهلِ البیت ع»

مرکز تراث البصره وابسته به بخش امور معارف اسلامی انسانی آستان مقدس عباسی به تازگی کتاب «المفصَّل فی حوادثِ اغتیالِ أئمَّةِ أهلِ البیت علیهم السلام» تالیف رحیم حلو محمّد را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مرکز تراث البصره وابسته به بخش امور معارف اسلامی انسانی آستان قدس عباسی به تازگی کتاب (المفصَّل فی حوادثِ اغتیالِ أئمَّةِ أهلِ البیت علیهم السلام) تالیف رحیم حلو محمّد را منتشر کرد.

این کتاب یکی از مجموعه آثار مرکز است که از متن کتب تاریخی و سیره معتبری برگرفته شده است و این موضوع حساس و اهانت حاکمان این امت به اهل بیت (علیهم السلام) و ظلم های صورت گرفته در حق آنها از جمله در حق امیرالمومنین علی (علیه السلام) را بررسی می کند.

مولف در شیوه تقسیم بندی کتاب چند بخش را دنبال کرده است که در هر فصل از آن به بررسی ظلم های وارده به امام معصوم، ارائه چکیده‌ای از هویت هر امام معصوم از نظر اسم، نسب، تاریخ و محل ولادت، هویت مادر و نسب ایشان، کنیه، تعداد فرزندان و همسران تا حوادث ترور را به روش علمی و آکادمیک مبتنی بر مبانی برداشت، تحلیل و نقد می پردازد.

شایان ذکر است این مرکز تعدادی از کتب تحت عناوین متعدد را داراست که برخی از آنها همچنان در دست چاپ بوده و به زودی منتشر خواهد شد و بدون شک آورده ای برای کتابخانه های اسلامی به دنبال خواهد داشت.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا