معاون اجتماعی دادگستری اردبیل خواستار اهتمام ویژه مسئولان استان برای کنترل بازار شد


معاون اجتماعی دادگستری اردبیل خواستار اهتمام ویژه مسئولان استان برای کنترل بازار شد

اردبیل- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: همه مسئولان در راستای تقویت روحیه مردم با دقت هر چه بیشتر نسبت به کنترل بازار و رصد قیمت‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلال آفاقی روز دوشنبه در نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در خصوص اهمیت مبارزه با این پدیده به بیانات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: همین نکته و دغدغه ایشان ایجاب می‌کند تا توجه مضاعف و بیش از پیش به این موضوع صورت گیرد.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر و به دلیل اجرای سیاست حذف ارز ترجیحی در برخی موارد سوء‌مدیریت اجرای آن از سوی مدیران موجب گران شدن افسار گسیخته برخی از کالاهای اساسی و بروز برخی نگرانی‌ها و از دست رفتن احساس امنیت غذایی و اجتماعی شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از احتکار مواد غذایی و کالاهای ضروری از سوی برخی سودجویان و فرصت‌طلبان، بر شناسنامه‌دار کردن انبارهای مواد غذایی و کالاهای اساسی تاکید کرد.

وی همچنین اجرایی کردن قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نیز اجرای مصوبه‌های کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز را از دیگر عوامل موثر در پیشگیری از این پدیده عنوان کرد.

آفاقی در ادامه با هشدار به سودجویان و فرصت‌طلبان تصریح کرد: دستگاه قضایی استان اردبیل با هرگونه تخلفی که امنیت غذایی مردم را تهدید کند و موجب ایجاد نارضایتی گردد، به شدت و قاطعانه برخورد می‌کند.

در حال حاضر حدود ۵۰ هزار واحد صنفی در قالب ۱۱۶ اتحادیه صنفی و ۶ اتاق اصناف در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403