نظارت بر طرح هدفمندی یارانه‌ها در فارس با جدیت انجام می‌شود


نظارت بر طرح هدفمندی یارانه‌ها در فارس با جدیت انجام می‌شود

شیراز-ایرنا-سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و سخنگوی طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در این استان گفت: مراحل مربوط به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها شامل نظارت بر تولید و توزیع کالاها در فارس با دقت و جدیت در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن ربانی زاده، روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: هدف دولت از اجرای این طرح حذف دلالان، واسطه‌ها و کسانی است که نفع اصلی را از ارز ترجیحی می بردند و قطعا با کسانی که صرفا منافع شخصی خود را به قیمت به خطر انداختن منافع مردم دنبال می کنند برخورد جدی خواهد شد.
او ادامه داد: این تحول و جراحی اقتصادی با برنامه‌ریزی در حال انجام است و نتایج آن در سایه همکاری و همراهی مردم و صنوف مختلف بسیار مثبت تر و ملموس تر خواهد بود.
وی، با اشاره به نقش رسانه ها در اجرای مطلوب این طرح افزود: همه باید هم فکری داشته باشیم تا این طرح به خوبی اجرا شود و دغدغه‌هایی که در این زمینه برای مردم ایجاد شده با روشن گری و رفع ابهامات موجود مرتفع شود.
سخنگوی طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در فارس، با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام جاماندگان از دریافت یارانه اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه هدفمندسازی یارانه‌ها نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
ربانی زاده گفت: آن دسته از افرادی که بنا به هر دلیلی یارانه آنها قطع شده بود با توجه به دستور رئیس جمهور یارانه خود را دریافت کرده اند اما برداشت از حساب منوط به بررسی اعتراض آنها و برخورداری از شرایط دریافت یارانه است.
او افزود: افرادی که به هر دلیل از جمله ازدواج قصد جداسازی یارانه خود از خانواده پدری دارند و یا به دلیل متارکه در زندگی مشترک به دنبال دریافت یارانه خودشان هستند می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ و ارائه مدارک لازم نسبت به انجام این کار اقدام کنند.
وی ادامه داد: از آنجا که ملاک تخصیص و دریافت یارانه یا عدم دریافت یارانه، درآمد خانوار است، افرادی که به هر دلیل از خانواده خود جدا شده و مستقل شده اند با ارائه مدارک لازم می توانند در صورت دارا بودن شرایط از یارانه بهره مند شوند.
کمبود کالا نداریم
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با بیان اینکه در زمینه تامین کالا مشکل و کمبودی نداریم گفت: بنا به گزارش های واصله، کالاهای اساسی از جمله روغن به میزان لازم و کافی در انبارها موجود است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم.
ربانی زاده افزود: چنانچه در برخی مناطق از جمله روستاها نیز کمبودی در این زمینه وجود دارد به اشکالات احتمالی شبکه توزیع باز می گردد که باید بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.
او ادامه داد: یکی از دلایل ایجاد مشکل در توزیع روغن در مناطق روستایی نبود نقدینگی نزد خرده فروشان است که امکان دریافت تسهیلات با ارائه پروانه کسب توسط صنوف فعال در این زمینه برای تامین کالاهای مورد نیاز وجود دارد.
سخنگوی طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در فارس، در خصوص فروش کالاهای دارای قیمت قبل از اجرای طرح به نرخ روز افزود: ما به التفاوت قیمت این کالاها که همگی شناسایی و صورت جلسه شده اند به حساب دولت واریز خواهد شد.
ربانی زاده از شهروندان تقاضا کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق تلفن های ۱۲۴، ۱۳۵ و ۱۱۴ اطلاع رسانی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا