چهار باب سالن‌ مطالعه بخش خصوصی در قزوین مجوز دریافت می‌کنند


چهار باب سالن‌ مطالعه بخش خصوصی در قزوین مجوز دریافت می‌کنند

قزوین- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین از فعالیت 2 باب سالن مطالعه خصوصی با مجوز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استان خبر داد و گفت: چهار مورد مجوز دیگر در این زمینه در حال صدور است.

فاطمه محمدبیگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اهداف این نهاد فرهنگی به منظور توسعه سرانه فضاهای مطالعاتی، ارائه خدمات کتابخانه‌ای در قالب سالن‌های مطالعه در همه مناطق استان است.

وی اظهار داشت: در سال‌های اخیر، افزایش جمعیت در شهرها و استقبال از ظرفیت سالن‌‎های مطالعاتی منجر به توسعه خدمات این سالن‌ها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شده است که این مهم به ایجاد ضوابط قانونی جهت کسب مجوز و نظارت بر عملکرد آنها نیاز دارد.

محمدبیگی تصریح کرد: با پیگیری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال ۱۳۹۷ قانونی در مجلس شورای اسلامی مصوب شد تا فعالیت سالن‌های مطالعه خصوصی با کسب مجوز از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انجام شود.

این مسوول تاکید کرد: با توجه به این موضوع، اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و نهادینه کردن عادت مطالعه در جامعه و نیازهای دیگر مراجعان برای توسعه فضاهای مطالعاتی اقدام کرده است.

وی با اشاره به روند بررسی درخواست های در این زمینه، خاطرنشان کرد: پس از ثبت درخواست مجوز فعالیت از سوی مسوولان سالن‌های مطالعه خصوصی، روند بررسی صلاحیت و اعطای مجوز طی فرآیند بازدید کارشناسان از سالن‌های متقاضی و بررسی کیفیت موارد الزامی همچون رعایت قوانین ساختمانی، موارد امنیتی، استفاده از سیستم‌های اطفای حریق، برخورداری از امکانات اولیه، نداشتن سوء پیشینه افراد متقاضی و امنیت ساختمان در دستور کار قرار می گیرد.

محمدبیگی اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۰ باب سالن مطالعه متقاضی دریافت مجوز فعالیت بوده‌اند که تاکنون ۲ باب سالن مطالعه پس از بررسی‌های مقتضی کارشناسی و ارسال پرونده به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، موفق به دریافت مجوز فعالیت شده‌اند.

وی افزود: همچنین در حال حاضر چهار باب سالن مطالعه نیز در مرحله صدور مجوز از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستند و سالن‌های مطالعاتی فعال در استان قزوین، به بیش از ۲۰۰ نفر از متقاضیان خدمت رسانی کرده و برخی از کمبودهای فضای مطالعاتی را در منطقه شمال قزوین (مینودر) و مرکز شهر را برطرف کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس