پالایشگاه اصفهان تا 2 سال آینده به صنعت سبز تبدیل می‌شود


پالایشگاه اصفهان تا 2 سال آینده به صنعت سبز تبدیل می‌شود

مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: این شرکت در سال‌های گذشته بیش از 1.4 میلیارد دلار برای پروژه‌های بهینه‌سازی که همگی در جهت حفظ محیط زیست است، هزینه کرده و امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های 5 ساله و 20 ساله در حال حرکت در زنجیره ارزش افزوده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت اصفهان، محسن قدیری در این باره افزود: با توسعه کسب‌وکار صنعت پتروپالایش و دستیابی به استانداردهای زیست محیطی، تولید محصولات دوستدار محیط زیست و مطابق استانداردهای یورو ۴ و ۵، در جهت اقتصاد پایدار و اعتلای ایران اسلامی گام‌های بلندی برخواهیم داشت.

وی به موضوع مصرف آب به‌عنوان تهدید جدی صنایع از جمله شرکت پالایش نفت اصفهان اشاره و اظهار کرد: در این زمینه با هدف تبدیل تهدید به نقطه قوت و حتی صادرات آب، پروژه‌های مختلفی انجام شده یا در حال انجام است.

مدیرعامل پالایشگاه نفت اصفهان تأکید کرد: برای نخستین بار در ایران، پروژه ملی زیست محیطی تصفیه و استفاده صنعتی از فاضلاب شهری در شرکت پالایش نفت اصفهان با رویکرد کاهش مصرف منابع (آب شرب) با ظرفیت ۷۵۰ مترمکعب در ساعت راه‌اندازی شد. این پروژه ظرف مدت ۲۴ ماه و صرف هزینه‌ای بالغ بر۱۰۰ میلیارد تومان در شرکت پالایش نفت اصفهان انجام شده است.

قدیری در تشریح دیگر اقدام‌های زیست محیطی انجام‌شده در این شرکت گفت: پیگیری احداث واحد پیش‌تصفیه فاضلاب شاهین‌شهر، انجام مطالعات اولیه امکان‌سنجی ساخت کولینگ هیبریدی که محاسبه میزان صرفه‌جویی آب در کولینگ هیبریدی حدود ۵۵ درصد (به مقدار ۱۷۱۴ میلیون مترمکعب در سال) و مدت زمان بازگشت سرمایه آن به میزان ۱۰.۵ سال خواهد بود، احداث واحد ZLD در جهت بازیابی و استفاده کامل از پساب تولیدی واحد RO بر اساس مطالعات انجام شده، پروژه احداث واحد HERO به‌منظور افزایش بازدهی و راندمان واحد بازیافت (بر اساس خروجی مطالعات بازیابی آب‌های شور) از دیگر پروژه‌های اجرا شده در این شرکت است که اجرای آنها سبب کاهش بیش از نصف مصرف کنونی آب، قطع نیاز به آب‌رسانی درچه، تأمین آب موردنیاز مجموعه شهرک انرژی و در نهایت ایجاد فرصت صادرات آب می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه اصفهان تأکید کرد: در کنار این پروژه‌ها، همچنین حذف مشعل و خشک‌شدن تمام پوندهای شرکت، این پالایشگاه تا دو سال آینده به صنعت سبز تبدیل خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»