یزدانی: جایزه‌ای که از دست مردم باشد ارزشمندتر است/ سوریان: علی گرایی به مسابقات قزاقستان نمی‌رسد+عکس


یزدانی: جایزه‌ای که از دست مردم باشد ارزشمندتر است/ سوریان: علی گرایی به مسابقات قزاقستان نمی‌رسد+عکس

مراسم رونمایی از تصاویر جهان پهلوان غلامرضا تختی، محمد بنا و حسن یزدانی بعنوان برترین های 100 سال اخیر ورزش ایران در کسب مدال، سرمربیگری و صحنه ماندگار کشتی، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مراسم رونمایی از تصاویر جهان پهلوان غلام‌رضا تختی، محمد بنا، و حسن یزدانی به عنوان برترین‌های صد سال اخیر ورزش ایران در کسب مدال، سرمربی‌گری و صحنه ماندگار کشتی، از ساعت ۱۲ امروز، دوشنبه - ۱ خردادماه در محل خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده با حضور مسئولان فدراسیون, مربیان و اعضای تیم‌های ملی کشتی برگزار شد.

رونمایی از تصویر جهان‌پهلوان تختی با حضور محمد بنا، حمید سوریان، پژمان درست‌کار، حسن یزدانی و محمدرضا گرایی صورت گرفت و سپس نوبت به رونمایی از تصاویر بنا و یزدانی رسید که در این قسمت، اعضای تیم‌های ملی هم برای عکس یادگاری حضور یافتند.

یزدانی: جایزه‌ای که از دست مردم باشد ارزشمندتر است/ سوریان: علی گرایی به مسابقات قزاقستان نمی‌رسد+عکس

*یزدانی: جایزه‌ای که از دست مردم باشد ارزشمندتر است

حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک در این مراسم اظهار داشت:فدراسیون کشتی با رونمایی از این تصاویر در خانه کشتی کار خوبی داشت و امیدواریم این رونو برای سایریت هم ادامه دار باشد و با افتخارآفرینی‌ها خانواده کشتی و مردم ایران را شاد کنیم تا این تصاویر در خانه و استان‌ها نصب شود.

وی افزود: مردم لطف دارند و تشکر می‌کنم، این صحنه با رای مردمی انتخاب شده و انتخاب مردم بوده. جایزه‌ای که از دست مردم باشد، از جایزه مسابقات ارزشمندتر است.

یزدانی درباره شرایط این روزهایش بیان کرد: مشغول تمرینات برای تورنمنت قزاقزستان هستیم تا با آمادگی نسبی راهی مسابقات شویم و نتایج خوبی کسب کنیم. پیک آمادگی در مسابقات جهانی خواها بود.

*سوریان: علی گرایی به مسابقات قزاقستان نمی‌رسد

حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی در این مراسم اظهار داشت: قطعا این عزیزان انتخاب شده شایسته ترین بوده‌اند و انتخاب شده‌اند. پهلوان تختی به عنوان ورزشکار قرن به جهت مدال‌آوری و منش که الگوی ورزش کشور بوده. بنا هم در حوزه مربی‌گری طی ۱۷ سال خودش را اثبات کرده و نتایج قابل قبولی گرفته که کشتی فرنگی نسبت به گذشته نتایج چشمگیری داشته. در هر ۱۰ وزن مدال طلای المپیکی یا جهانی داشته‌ایم و مطمئنا المپیک پاریس با وجود بنا نتایج بهتری خواهد داشت. یزدانی هم صحنه ماندگاری با اشک و لذت ما آفرید که متفاوت‌تر از همیشه هم بود. افتخار این را داشتیم که طلسم‌شکنی را از نزدیک ببینیم و آرای مردمی نشان‌گر حساسیت و ویژگی تصویر بود.

وی افزود: اثرات منفی شرایط اقتصادی روی ورزش هم بوده و مستثنی نیست اما باید بگویم با حضور دبیر در فدراسیون و فعالیت شبانه‌روزی‌اش، اتفاقات خوبی را شاهد بوده‌ایم که منتهی به نتایج خوبی خواهد بود و فضای کشتی را مناسب می دانم.

سوریان با اشاره به جایگاه والای جهان پهلوان تختی بیان کرد: خیلی از عزیزان به من محبت برای رای دادن داشتند اما من گفتم رای به تختی بدهند. او فراتر از یک قهرمان و ورزشکار بوده و گامی از سایر مدال‌آوران جلوتر بوده که شادی ما را دوچندان کرده.

نایب رئیس فدراسیون کشتی با اشاره شرایط چرخه انتخابی گفت: روندی که در چرخه فرنگی و آزاد بوده، متفاوت است اما شایسته‌ترین‌ها انتخاب می‌شوند. از مراحل در حال عبور هستیم و بدون انتخابی کسی به مسابقات جهانی اعزام نخواهد شد. تصمیم با کادرفنی خواهد بود، بعضی اوزان با مسابقات برون‌مرزی و برخی هم در انتخابی رودرروی داخلی.

وی درباره وضعیت مصدومین برای تورنمنت قزاقستان گفت: دنیای ورزش قهرمانی مشکلات مصدومیت را دارد و کادرفنی درحال تلاش برای برگرداندن مصدوم ها هستند. قطعا علی گرایی به مسابقات قزاقستان نمی‌رسد اما سپس در تورنمنت‌های بعدی آن‌ها را خواهیم داشت.

یزدانی: جایزه‌ای که از دست مردم باشد ارزشمندتر است/ سوریان: علی گرایی به مسابقات قزاقستان نمی‌رسد+عکس

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟