6 میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند


6 میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شدند

​ناصحی گفت: 3 دهک پایین جامعه که حدود 6 میلیون نفر هستند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، محمد مهدی ناصحی در نشست نحوه مواجهه رسانه ها با تعهدات دارویی جدید بیمه ها بر اساس آزادسازی ارز دارو و انتقال یارانه به بیمه ها که در قرارگاه جبهه رسانه های انقلاب برگزار شد، گفت: دارو یک صنعت و یا تجارت پر سودی است که قطعا افرادی هستند که نخواهند این چرخش به نفع آنها باشد، قطعا آن را بد جلوه داده و در کار ایجاد مشکل خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: در حوزه سلامت پوشش همگانی بیمه و بیمه رایگان 3 دهک پایین جامعه در حال حاضر انجام شده است که یکی از آرزوهای ما بوده است و حداقل 6 میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شده اند. بیماران صعب العلاج، سرطانی و خاص که هزینه های کمرشکن داشتند و این هزینه ها برای خانواده ها بسیار سنگین است و اگر خانواده در حوزه تامین هزینه ها توانمند نباشد، اصلا از ادامه درمان خارج می شدند. 5 هزار میلیارد تومان صعب العلاج تصویب شد، 29 بیماری صعب العلاج و مزمن مانند دیابت، کاشت حلزون همه هزینه های آن به صورت 100 درصدی صورت می گیرد.

وی افزود: در حوزه جمعیت کارهای خوبی در حال انجام است. در بحث نازایی کارهای خوب و مثبتی صورت گرفته است.

ناصحی گفت: در حوزه ساماندهی ارز دارو یکی از نکات مهم تحولی در حوزه سلامت است و شرکت هایی که ارز دارو می گرفتند در همه مراحل اشکال وجود داشت که آیا ارز گرفته شده صرف خرید دارو می شد، چقدر خرید می شد، چقدر از دارو بیرون می رفت که پیش بینی ما حداقل 20 درصد از کشور خارج می شد.

ناصحی گفت: برای دپوی دارو در خانه ها هنوز هیچ تمهیدی اندیشیده نشده است و شاهد مصرف خود سرانه دارو هستیم. بسیاری از آزمایشات که در کشور انجام می شود، غیر ضروری است. میانگین آزمایشات در هر برگ آزمایشی 5/10 قلم است و از میانگین جهانی بالاتر است.

وی گفت: بعضی از تجهیزات پزشکی بی مورد در کشور در حال استفاده است و تعداد MRI در تهران از تعداد کل MRI های کشور آلمان بیشتر است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بحث های نظارتی وزارت بهداشت از هفته گذشته شروع شده است و گرفتن 10 هزار تومان برای پیچیدن نسخه الکترونیک تخلف است و با افزایش قیمت های غیر معقول و معمول در داروخانه ها حتما برخورد خواهد شد.

وی گفت: هیچ کدام از بیمه های تکمیلی به سامانه نسخه الکترونیک وصل نشده اند و از پرداخت هزینه های ما به التفاوت شانه خالی می کنند و در بحث شرکت های داروسازی خیلی از آنها با ارز نیمایی تولید می کردند و خیلی دچار مشکل نخواهند شد. 5 هزار میلیارد تومان برای بیمه اتباع لازم داریم.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق