قاتل شهید رنجبر برای دومین بار به قصاص محکوم شد


قاتل شهید رنجبر برای دومین بار به قصاص محکوم شد

شیراز-ایرنا-رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:قاتل شهید رنجبر که برای دومین بار پای میز محاکمه در دادگاه کیفری یک استان فارس حاضر شده بود با رأی قضات این شعبه مجدداً به قصاص نفس محکوم شد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام نقص و نقض رأی اولیه توسط شعبه نهم دیوان عالی کشور، اقدامات قضایی در راستای تأمین نظر مرجع عالی قضایی یاد شده در دستورکار قرار گرفت و پس از رسیدگی دوباره به پرونده حکم بر محکومیت متهم ایمان سبزی کار صادر شد.

وی با بیان اینکه حکم قصاص متهم به لحاظ ارتکاب قتل عمدی و شهادت مرحوم علی اکبر رنجبر می باشد گفت: متهم همچنین به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق به لحاظ سرقت توأم با آزار سلاح سازمانی شهید رنجبر و مهمات مربوطه نیز محکوم شده است.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: نامبرده به لحاظ ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو نسبت به سرباز وظیفه پاسگاه نیز به تحمل یک سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: پس از فرجام خواهی وکیل متهم در مرحله رسیدگی قبلی دیوان عالی کشور دستوراتی مبنی بر بررسی سلامت روانی متهم توسط کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی صادر کرد بود که کمیسیون تخصصی به صورت قطعی سلامت روان و قوه تمیز و اراده متهم را تأیید کرد.

شهید علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز شامگاه چهارشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ هنگام اجرای مأموریت، با اراذل و اوباش درگیر شد و در این درگیری براثر ضربه سلاح سرد(قمه) به گردنش به شدت مجروح شد و در اثر خونریزی شدید به خیل شهدا پیوست.

در این حادثه، یک سرباز وظیفه نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.از این شهید یک پسر و یک دختر به یادگار مانده است.

قاتل شهید علی اکبر رنجبر مامور انتظامی با اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان فارس و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) ظهر جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در شیراز دستگیر شد.

پس از برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامات قاتل شهید رنجبر در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس رئیس کل دادگستری فارس، ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ حکم قصاص برای متهم این پرونده را اعلام کرد و گفت: قاتل شهید رنجبر به قصاص، حبس، شلاق و پرداخت دیه محکوم شد.

دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ نیز رئیس کل دادگستری فارس اعلام کرده بود: رسیدگی به پرونده قاتل شهید رنجبر پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور با تعیین وقت مجدد رسیدگی در دستور کارشعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم