دست به دست شدن 20 میلیارد برگه اوراق بهادار


دست به دست شدن 20 میلیارد برگه اوراق بهادار

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، دوم خردادماه) با 25‌هزار و 10 ‌واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و 557 هزار واحدی قرار گرفت.

دست به دست شدن 20 میلیارد برگه اوراق بهادار

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۲۵ هزار و ۱۰ ‌واحد افت، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۵۷ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با هشت‌هزار و ۷۳۲ واحد کاهش به ۴۳۲ هزار و ۷۷۳ واحد و شاخص قیمت با پنچ هزار و ۳۹۱ واحد کاهش به ۳۶۷ ‌هزار و ۱۷۷ واحد رسید

شاخص بازار اول، ۲۳ هزار و ۹۴۴ واحد و شاخص بازار دوم ۳۲ ‌هزار و ۹۹۵ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۹۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۲ هزار و ۲۵ میلیارد ریال و در ۶۲۵ هزار و ۳۱۴ نوبت معامله شد.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۵۲۹ واحد، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۷۱ معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با یک هزار ۵۸ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۳۳ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۸۴۷ واحد و ایران‌خودرو (خودرو) با ۷۷۵ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۱۴ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۰۸ واحد، سیمان آبیک (سابیک) با ۴۹ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۴۵ واحد و صنایع شیمیایی دشتستان (سدشت) با ۴۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۳۷۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۹ هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۴۳ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۳۱۷ واحد رسید.

در این بازار ۴۳۱ میلیارد و ۹۳۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۱ هزار و ۲۸ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۵۵ هزار و ۵۰۹ نوبت بود.

سنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها