ارتباط مستقیم مصرف الکل با ابتلا به نارسایی قلبی


ارتباط مستقیم مصرف الکل با ابتلا به نارسایی قلبی

بررسی جدید پژوهشگران ایرلندی نشان می‌دهد که مصرف الکل با بروز نارسایی قلبی ارتباط مستقیم دارد.

ارتباط مستقیم مصرف الکل با ابتلا به نارسایی قلبی

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از دپرینت، بررسی جدیدی که در "بیمارستان دانشگاه سنت وینسنت" (St. Vincent's University Hospital) ایرلند انجام شده است، نشان می‌دهد سطح پایین مصرف الکل که در حال حاضر در برخی کشورها بی‌خطر تلقی می‌شود، با بروز نارسایی قلبی مرتبط است.

دکتر "بتانی وانگ"(Bethany Wong)، از پژوهشگران این پروژه گفت: این پژوهش، مجموعه شواهدی را تایید می‌کند که بر احتیاط در مصرف الکل تاکید دارند.

وی افزود: برای کاهش خطر آسیب رساندن الکل به قلب، بهتر است اصلا الکل مصرف نکنید.

براساس گزارش "سازمان جهانی بهداشت"(WHO)، اروپا پرمصرف‌ترین منطقه جهان در زمینه مصرف الکل است. اگرچه مشخص شده است که مصرف بلندمدت الکل سنگین می‌تواند به نوعی نارسایی قلبی به نام "کاردیومیوپاتی الکلی"(Alcoholic cardiomyopathy) منجر شود اما شواهد به دست آمده از جمعیت‌های آسیایی نشان می‌دهد که مصرف مقادیر کمتر الکل نیز می‌تواند مضر باشد.

وانگ ادامه داد: از آنجا که تفاوت‌های ژنتیکی و محیطی بین جمعیت‌های آسیایی و اروپایی وجود دارد، این پژوهش بررسی کرد که آیا رابطه مشابهی بین مصرف الکل و تغییرات قلب در اروپایی‌هایی که در معرض خطر نارسایی قلبی هستند وجود دارد یا خیر.

وی افزود: درمان اصلی برای این گروه، مدیریت عوامل خطر مانند الکل است.

این یک تحلیل ثانویه از آزمایش موسوم به "STOP-HF" بود. این پژوهش، ۷۴۴ بزرگسال بالای ۴۰ سال را در بر داشت که یا در معرض خطر ابتلا به نارسایی قلبی به دلیل عوامل خطر مانند فشار خون بالا، دیابت و چاقی بودند یا به شرایط پیش از نارسایی قلبی مبتلا بودند که عوامل خطر و ناهنجاری‌های قلبی بدون علائم را شامل می‌شود.

میانگین سنی شرکت‌کنندگان، ۶۶.۵ سال بود و ۵۳ درصد از آنها زن بودند. این پژوهش، افرادی با سابقه مصرف‌ الکل و بیماران مبتلا به نارسایی قلبی همراه با علائم را از مطالعه خارج کرد. عملکرد قلب در ابتدای آزمایش، با نوار قلب بررسی شد.

پژوهشگران، ارتباط بین مصرف الکل و سلامتی قلب را تجزیه و تحلیل کردند. نتایج به طور جداگانه در مورد گروه‌های در معرض خطر و پیش از بروز نارسایی قلبی گزارش شدند. در گروه در معرض خطر، مصرف الکل با بدتر شدن سلامت قلب و تبدیل شدن به نارسایی قلبی بدون علائم یا نارسایی قلبی همراه با علائم تعریف شد. تجزیه و تحلیل‌ها در مورد عواملی مانند سن، جنسیت، چاقی، فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌های عروقی که می‌توانند بر ساختار قلب تأثیر بگذارند، تنظیم شدند.

در گروه پیش از بروز نارسایی قلبی در مقایسه با عدم مصرف الکل، مصرف متوسط یا زیاد با افزایش ۴.۵ برابری خطر برای سلامتی قلب همراه بود. این رابطه زمانی مشاهده شد که سطوح متوسط و بالا به طور جداگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. هیچ ارتباطی میان مصرف کم الکل و محافظت از قلب یافت نشد.

وانگ گفت: پژوهش ما نشان می‌دهد که نوشیدن بیش از ۷۰ گرم الکل در هفته، با بدتر شدن شرایط پیش از نارسایی قلبی یا بروز نارسایی قلبی دارای علائم در اروپایی‌ها مرتبط است. ما هیچ مزایایی را برای استفاده کم الکل مشاهده نکردیم. نتایج ما نشان می‌دهند که کشورها باید از محدودیت‌ مصرف الکل در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی حمایت کنند.

این پژوهش، در مجله "Cardiology" به چاپ رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل