نارضایتی تنها دستاورد خودروسازان داخلی


نارضایتی تنها دستاورد خودروسازان داخلی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بحث خودرو به یک معضل جدی تبدیل شده است گفت: در شرایطی که خودرو در انحصار تولیدکننده داخلی است، واردات ممنوع است و هیچ رقیبی ندارد، انتظار می‌رفت تولید کننده داخلی بتواند پاسخگوی نیاز داخل باشد، اما می‌بینیم که خودرو‌هایی تولید می‌شود که کیفیت بسیار پایین، قیمت بسیار بالا و مصرف سوختی...

نارضایتی تنها دستاورد خودروسازان داخلی
الهویردی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با ابراز تاسف از اینکه با وجود انحصاری که برای خودروساز داخلی ایجاد شده، چرا پاسخگوی نیاز مردم نیستند گفت: با وجود آنکه واردات را ممنوع کردیم، بازار را در انحصار خودروساز داخلی قرار دادیم، هیچ نظارتی صورت نمی‌گیرد و فشاری به خودروساز داخلی وارد نمی‌شود، باز هم می‌بینیم که نمی‌توانند نیاز داخل را تامین کنند و شاهد آشفته بازاری در بازار خودرو هستیم.

وی با انتقاد از اینکه خودروساز داخلی با افتخار اعلام می‌کند که ورشکسته است گفت: مردم معنای ورشکستگی را درک نمی‌کنند، مگر یک خودرو ساز به غیر از انحصار در بازار، گرفتن پول قبل از تولید خودرو، بی توجهی به کیفیت، ارایه نکردن خدمات پس ازفروش مناسب خلاصه خودمختاری کامل چه می‌خواهد که نه می‌تواند نیاز بازار را تامین کند و از سوی دیگر ورشکسته شده است.
نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم هیچ امیدی ندارند که قیمت و کیفیت خودرو داخلی بهبود پیدا کند گفت: مجلس دهم طرحی را تهیه کرد که با درآمد ناشی از صادرات محصولات نیرومحرکه و خدمات خودرویی، بتوان خودرو‌های خارجی را برای مدیریت بازار داخل واردکرد که در عمل منتفی است، زیرا اول اینکه رقم قابل توجهی ازاین واردات ندارم و دوم اینکه اگر هم داشته باشیم همان خودرو سازان داخلی باید واردات کنند که امیدی به تصمیم گیری درست از سوی خودروسازان وجود ندارد.
وی با یادآوری اینکه در بودجه ۱۴۰۱ واردات ۵۰ هزار خودرو پیش بینی شده است گفت: واردات این میزان خودرو برای تنظیم بازار و مدیریت این همه چالش در بازار خودرو تصویب شد.
دهقانی با تاکید بر اینکه واردات ۵۰ هزار خودرو در اختیار بازار آزاد خواهد بود گفت: قرار شد خودرو‌های زیر ۲۵۰۰ سی سی وارد شود که مجلس این پیشنهاد را مطرح و تصویب کرد، اما بدلیل مخالفت‌ها این پیشنهاد به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و در نهایت تصویب شد.
وی با یادآوری اینکه بی کیفیتی و نارضایتی مردم باعث شده که مقام معظم رهبری نسبت به عملکرد خودروسازان انتقاد کنند گفت: مقام معظم رهبری دو مرتبه در همین ماه‌های ابتدای سال جدید به عملکرد خودروسازان انتقاد کردند که نشان می‌دهد تا چه اندازه نسبت به عملکرد خودروسازان داخلی انتقاد جدی وجود دارد.
عضو کمیسیون صنایع با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری همواره از تولید داخلی حمایت کرده اند گفت: عملکرد خودروسازان داخلی به اندازه‌ای ضعیف است که مقام معظم رهبری خودروسازان را از لیست تولیدکنندگان داخلی جدا کرده و دستور نظارت بیشتر و تولید بهتر را دادند.
وی با تاکید بر اینکه تا چه زمانی قرار است خودروسازان محصولات بی کیفیت تولید کنند گفت: چرا خودروسازان شرایط را درک نمی‌کنند؟ تا کی باید به این روند تولید خودروکه کفیت ندارد، رضایت مردم را جلب نمی‌کند، توان رقابت با مشابه خارجی را ندارد، مصرف بنزین بسیار بالایی دارد، با استاندار‌های جهانی بیگانه است و بدتر از همه اینکه دل رهبری را نیز به درد آورده و حمایت ایشان را از دست داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در