هند قیمت بنزین را کاهش داد / کاهش مالیات برای آسایش شهروندان


هند قیمت بنزین را کاهش داد / کاهش مالیات برای آسایش شهروندان

دولت هند اعلام کرد برای محافظت از مردم در مقابل گرانی، مالیات بنزین و گاروئیل را کاهش می‌دهد. همچنین عوارض واردات برخی کالاها را حذف می‌کند تا قیمت نهایی آنها کاهش یابد. نوشته هند قیمت بنزین را کاهش داد / کاهش مالیات برای آسایش شهروندان (https://tejaratnews.com/%d8%aa%d9%88%d8%b1%d9%85-%d9%87%d9%86%d8%af) اولین بار در تجارت‌نیوز...

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت هند برنامه دارد در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ برای برای محافظت از مصرف‌کنندگان در مقابل افزایش قیمت‌ها و مبارزه با تورم چند ساله دو هزار میلیارد روپیه معادل ۲۶ میلیارد دلار هزینه کند. به این منظور دولت این کشور مالیات بر سوخت‌های بنزین و گازوئیل را کاهش می‌دهد.

کدام اجناس ارزان شد؟

به نقل از رویترز، روز یکشنبه وزیر اقتصاد هند اعلام کرد که عوارض گمرکی بنزین ۸ روپیه (۰.۱۰۲۸ دلار) در هر لیتر و در مورد گازوئیل ۶ روپیه (۰.۰۷ دلار) در هر لیتر کاهش پیدا می‌کند. قیمت هر لیتر بنزین در حال حاضر ۱۰۵ روپیه و هر لیتر گازوئیل ۹۶ روپیه است. این اقدامات منجر به کاهش درآمدهای سالانه این کشور می‌شود و نگرانی‌ها در خصوص کسری بودجه آن را افزایش خواهد داد. به دلیل کاهش عواید سالانه درآمد این دولت می‌تواند یک هزار میلیارد روپیه (۱۲٫۸ میلیارد دلار) کاهش یابد. اگر قیمت‌های نفت خام همچنان افزایش یابد دولت هند یک بار دیگر مالیات بر سوخت بنزین و گازوئیل را کاهش می‌دهد. به این معنا که دولت باید یک تا ۱٫۵ هزار میلیارد روپیه دیگر برای مبارزه با تورم هزینه کند.

دولت هند قصد دارد یارانه جدید ۲۰۰ روپیه‌ای (۲.۵ دلار) به ازای هر کپسول گاز آشپزی برای بیش از ۹۰ میلیون نفر بر اساس یک طرح رفاهی برای زنان زیر خط فقر، تامین خواهد کرد. همچنین در تلاش است تا مالیات مواد خام محصولات پلاستیکی را کاهش دهد تا هزینه محصولات نهایی کمتر شود. دولت همچنین عوارض واردات زغال سنگ را به منظور کاهش هزینه‌های مواد خام برای تقاضای بازار داخلی حذف کرده است.

تورم هند

تورم خرده فروشی هند ماه آوریل به بالاترین حد خود در ۸ سال اخیر رسید در حالی که تورم عمده فروشی در همین ماه رکورد ۱۷ ساله را شکست. این مساله وضعیت دشواری را برای نخست وزیر این کشور به وجود آورد آن هم در حالی که کشور در آستانه انتخابات چندین مجلس ایالتی قرار داشت. یکی از مقامات این کشور گفت که تمام تمرکز ما بر کاهش تورم است. تاثیر جنگ اوکراین و بحران پس از آن بسیار وخیم‌تر از تصورات همه ما بود.

دولت این کشور پیش‌بینی می‌کند که در سال مالی جاری ۵۰۰ میلیارد روپیه بودجه اضافه علاوه بر ۲٫۱۵ میلیارد روپیه تخمین زده شده برای یارانه‌بندی کود شیمیایی نیاز دارد.

مودی، نخست وزیر هند، در صفحه توئیتر خود نوشت: «تصمیماتی که امروز اتخاذ می‌شود به ویژه تصمیماتی که به کاهش چشمگیر قیمت بنزین و گازوئیل ارتباط دارد به طور مثبتی بر بخش‌های مختلف تاثیر گذاشته و باعث اسایش شهروندان می‌شود.» «همیشه برای ما مردم در اولویت قرار دارند!»

ممکن است دولت برای تامین بودجه برای این اقدامات به مبالغ بیشتری از سوی بازار نیاز داشته باشد که به معنی افت تولید ناخالص داخلی در سال مالی جاری است. مقدار استقراض مالی این کشور هنوز مشخص نیست و بستگی به آن دارد که در نهایت چه مقدار بودجه برای سال مالی صرف شود.

بر اساس برنامه بودجه ارائه شده در ماه فوریه دولت هند برنامه دارد در سال مالی جاری ۱۴٫۳۱ هزار میلیارد روپیه قرض بگیرد. این مقادیر اضافه جدا از ۸٫۴۵ هزار میلیارد روپیه‌ای است که دولت می خواهد در فاصله ماه آوریل تا سپتامبر قرض بگیرد. این مقدار در فاصله ماه ژانویه تا مارس سال ۲۰۲۳ به دولت هند واگذار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...