اصناف و بازاریان دولت را در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها همراهی کنند


اصناف و بازاریان دولت را در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها همراهی کنند

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: اصناف و بازاریان دولت را در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها با توجه به آثار بلندمدت آن بر وضعیت اقتصادی کشور همراهی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهریار عباسی روز دوشنبه در نشست تشریح و تبیین طرح مردمی کردن یارانه ها با حضور روسای اتحادیه های صنفی استان اظهار داشت: اصناف و بازاریان سربازان اقتصادی نظام اند و در دوران کرونا علی رغم رکود بازار و آسیب ها همراه دولت بودند و هرجا لازم بود تعطیل کردند که این امر جای تقدیر و سپاس دارد.

وی افزود: مردم در تنگنا هستند و ما نیز از نزدیک با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم، مشکلات سفره مردم در سفره ما هم وجود دارد.

عباسی اظهار داشت: بیش از ۱۰ سال است مردم درگیر جنگ اقتصادی هستند، نامگذاری رهبر فرزانه انقلاب حول مباحث اقتصادی نشان از چالش و گرفتاری مردم می دهد.

وی افزود: طرح مردمی سازی یارانه ها در مجلس شورای اسلامی مصوب و کمیسیون اقتصادی مجلس آنرا بررسی کرده است، اکثریت قریب اتفاق کارشناسان اقتصادی بر آثار مثبت این طرح اتفاق نظر دارند، پس باید تلاش کنیم آنرا با حداقل تبعات احتمالی اجرا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از صدا و سیما و سایر رسانه ها که در تبیین و معرفی طرح همکاری کردند، تقدیر کرد.

عباسی اظهار داشت: بحث اساسی که اقتصاد جهان را درگیر کرده است، ذخیره سازی کالاهای اساسی و سه برابر شدن قیمت برخی کالاهاست که کشورمان نیز از تبعات منفی آن بی نصیب نمانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: فشار اقتصادی به سفره مردم وارد می شود اما دولت مکلف به اجرای آن است.

عباسی اظهار داشت: باید دوره اجرای طرح طی و الزامات اجرای آن مورد توجه قرار گرفته شود.

وی افزود: در تلاش هستیم تا با همفکری ، هم یاری و همراهی اصناف و بازاریان باری که بر دوش مردم است، را کاهش دهیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: از نظر تامین کلیه مایحتاج مشکلی نداریم.

عباسی گفت: انتظار داریم رسانه ها ایجاد امید و امیدواری در بین مردم داشته باشند و مردم را با تبعات مثبت طرح آگاه کنند.

وی افزود: رسانه ها باید بدانند رسالت اصلی آنها انعکاس واقعیت های جامعه است و از حب و بغض شخصی پرهیز کنند زیرا پویایی و ماندگاری رسانه ها در صداقت در اجرای رسالت خطیری است که بر عهده دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: تلاش همه ما کمک به سفره مردم است و از اتحادیه ها و اصناف می خواهیم در این شرایط سخت اقتصادی یاور مردم باشیم.

عباسی افزود: مرحله سختی داریم که باید با همکاری برای گذر از آن همه کمک کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: نصب کد QR برای اصناف ضروری است تا از افزایش خودسرانه قیمت ها جلوگیری شود.

عباسی افزود: عدم عرضه کالا به صورت نامرتب برخی وقت ها در فروشگاه های بزرگ باعث ازدحام می شود که نیاز است با افزایش تعداد شعبه ها مانع از شلوغی و ازدحام شویم.

وی از مردم خواست با آرامش خرید کنند زیرا قیمت ها ثابت شده است تا التهاب در بازار ایجاد نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: یکی از مسایلی که استاندار ایلام اهتمام ویژه ای روی آن دارد فعالیت شرکت های بزرگ در استان است که دفتر در ایلام ندارند، باید این شرکت ها حساب های بانکی در استان فعال کنند و مالیات پرداخت کنند در غیر این صورت نمی توانند در ایلام فعالیت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر