فرماندار خاش: منتقدان در حقیقت دلسوزان جامعه هستند


فرماندار خاش: منتقدان در حقیقت دلسوزان جامعه هستند

زاهدان - ایرنا - فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: مطالبه‌گران و منتقدان در حقیقت دلسوزان و خیرخواهان واقعی مردم در جامعه بوده و برای امیدآفرینی و تصویرسازی درست از اسلام و مبانی اسلامی و انقلابی تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا صاحب‌گل صالحی روز دوشنبه در نشست مشترک فعالان مجازی، رسانه ای و روابط عمومی های ادارات شهرستان خاش با گرامی داشت هفته روابط عمومی و ارتباطات و مناسبت های خرداد بویژه سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان و سالگرد ارتحال امام راحل افزود: نقد و تخریب دو رفتار مخالف هم بوده و الحمدالله در نظام اسلامی و دولت از انتقادات سازنده استقبال می شود، زیرا انگیزه انتقاد اصلاح و سازندگی و بهبود امور است و دلسوزان واقعی جامعه نقاط ضعف و قوت را متذکر می شوند.
وی اظهار داشت: در عصر گستردگی ارتباطات و دنیای مجازی و رسانه ای، ۹۵ درصد اخبار و رویدادها محرمانه نیستند و در حقیقت هیچ چیزی از مردم پنهان نیست، بنابراین از همه منتقدان و دلسوزان و خیرخواهان جامعه انتظار داریم ضمن همراهی با نظام و دولت به فکر ارائه راهکارهای سازنده جهت رفع مشکلات باشند.
فرماندار خاش ادامه داد: در نشست های بین مردم منتقد و مطالبه گر و مسوولان جای افراد تخریب کننده خالی است، زیرا این طیف از افراد جامعه به فکر تامین منافع خود بوده و حقایق جامعه را نمی پذیرند و همواره در تلاشند که حرف خود را به کرسی بنشانند.
صالحی بیان کرد: از همین جایگاه دست منتقدان را با گرمی می فشاریم و چنانچه علیه ما مطالبی در فضای مجازی عنوان شده، آن افراد را حلال می کنیم و هیچ گونه شکایت و گلایه ای از آنها نداریم و به دوستان اعضای شورای تامین نیز توصیه کرده ایم به فکر برخورد با منتقدان نباشند و این فضا را با هدف حفظ وحدت و همگرایی در جامعه مدیریت کنند.
وی گفت: از منتقدان تقاضا داریم روی مباحث مهم گفتمان وحدت و همگرایی و اقدامات ارزشمند دولت در حوزه های عمرانی، اقتصادی و اجتماعی تمرکز کنند و اقدامات مهم دولت در زمینه خدمات رسانی و توسعه ای، عمران شهری و روستایی، توسعه فضاهای آموزشی و ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی، کشاورزی و غیره را ببینند، زیرا در سالهای اخیر تمرکز بیشتر منتقدان روی مرغ و تخم مرغ و گرانی ها و جابجایی این و آن مسوول بوده و برای اجرای پروژه های کلان کمتر اظهار نظر کرده اند.
فرماندار خاش افزود: برای خدمت رسانی به مردم قوای سه گانه با هم همدل و همسو و هم جهت هستند و در مبحث مردمی سازی یارانه ها که تصمیم دشوار دولت در نخستین سال فعالیت آن بوده تمام تلاشها بر این است که از وارد آمدن فشار به مردم و بویژه مردم مستضعف جامعه جلوگیری شود و گر چه در این مسیر فشار و تنگناهایی وجود دارد اما اراده دولت تلاش برای بهبود اوضاع است.
صالحی تاکید کرد: فعالان مجازی و اجتماعی روی موضوعات اختلافات طایفه ای, قتل و ناهنجاری ها و تیراندازی های شبانه متمرکز شده و به آسیب شناسی و فرهنگ سازی و کاهش خسارتهای ناشی از این مباحث بپردازند و با ارائه راهکارهای سازنده به فکر ارتقای شاخص های امنیت در جامعه باشند.
شماری از مسوولان دستگاههای قضایی، امنیتی و انتظامی خاش نیز با تاکید بر اهمیت همراهی فعالان مجازی و رسانه ای و اجتماعی با مسوولان و توجه به موضوع بسیار مهم جهاد تبیین و رعایت اخلاق اسلامی و پیشگیری از نشر اکاذیب و پرهیز از تشویش اذهان عمومی و اجتناب از قلم زدن به نفع بیگانگان و فریب و شایعه پراکنی به فکر روشنگری و امیدآفرینی و کاهش آسیبهای اجتماعی باشند.
کریم‌بخش کردی‌تمندانی و حافظ عبدالباسط ریگی از فعالان شاخص مجازی و اجتماعی خاش نیز در سخنانی اهمیت استفاده درست از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و بهره گرفتن از الگوهای ناب اسلامی را متذکر شده و از فضای مجازی به عنوان یک فرصت مهم برای بیان واقعیت ها و شفاف سازی امور یاد کردند.
در پایان این نشست از روابط عمومی های ادارات شهرستان خاش با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا