مدیاتک اولین پلتفرم های کامل WiFi 7 را معرفی کرد؛ با ارتباطات سیمی خداحافظی کنید!


مدیاتک اولین پلتفرم های کامل WiFi 7 را معرفی کرد؛ با ارتباطات سیمی خداحافظی کنید!

امروز شرکت مدیاتک (https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/cpus/37291-mediatek-launching-5g-mmwave-soc-and-wi-fi-7) به صورت رسمی اولین پلتفرم‌های شبکه WiFi 7 را با نام‌های Filogic 880 و Filogic 380 برای اکسس پوینت‌ها و کلاینت‌های رده بالا معرفی کرد.

امروز شرکت مدیاتک به صورت رسمی اولین پلتفرم‌های شبکه WiFi 7 را با نام‌های Filogic 880 و Filogic 380 برای اکسس پوینت‌ها و کلاینت‌های رده بالا معرفی کرد.

کمپانی مدیاتک که در سال‌های اخیر به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بزرگ در صنعت نیمه‌هادی تبدیل شده است، امروز اولین پلتفرم‌های Wi-Fi 7 برای کاربردهای ملزم به پهنای باند بالا را معرفی کرد. دو تراشه‌ی Filogic 880 و Filogic 380 از اولین تراشه‌های وای فای 7 خواهند بود که وارد بازار می‌شوند و به تولیدکنندگان اجازه‌ی عرضه‌ی بهترین محصولات مخابراتی را می‌دهند.

مدیاتک اولین پلتفرم های کامل WiFi 7 را معرفی کرد؛ با ارتباطات سیمی خداحافظی کنید!

تراشه‌ی Filogic 880 یک پلتفرم کامل است که یک نقطه دسترسی (Access Point) وای فای 7 را با یک پردازشگر هاست (Host) جدید ترکیب می‌کند و در نهایت یکی از بهترین روترها و گیت‌وی‌های بازار را در اختیار اپراتورها و سازمان‌ها قرار می‌دهد. این تراشه می‌تواند تا پنج باند 4 x 4 را با بیشینه سرعت انتقال 36 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند و به یک واحد پردازشگر عصبی (NPU) نیز مجهز است.

مشخصات اصلی و قابلیت‌های تراشه Filogic 880 مدیاتک

دارای یک چیپ اکسس پوینت 6 نانومتری وای فای 7 پشتیبانی از فناوری‌های کلیدی وای فای 7 مانند 4096-QAM، 320 مگاهرتز، MRU و MLO انعطاف پذیری برای گسترش پنج بانده با سرعت 36 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی از سرعت 10 گیگابیت در ثانیه در هر کدام از کانال‌ها پشتیبانی از فناوری‌های OFDMA RU، MU-MIMO و MBSSID دارای یک پردازشگر هاست متشکل از یک پردازنده با 4 هسته‌ی Cortex-A73 و یک واحد پردازشگر عصبی (NPU) یک ماشین رمزگذاری شبکه (EIP-197) برای بهبود IPSec، SSL/TLS، DTLS، SRTP و MACsec پشتیبانی از رابط‌های سریع مانند USB و PCIe و همچنین سازگاری با UART، SD، SPI، PWM، GPIO و OTP

مدیاتک اولین پلتفرم های کامل WiFi 7 را معرفی کرد؛ با ارتباطات سیمی خداحافظی کنید!

از سوی دیگر Filogic 380 تراشه‌ای است که برای آوردن فناوری وای فای 7 به تمام دستگاه‌های کلاینت مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها و لپ تاپ‌ها طراحی شده است. این تراشه در تمام دستگاه‌های الکترونیکی که از پردازنده‌های مدیاتک استفاده می‌کنند حضور خواهد یافت.

مشخصات اصلی و قابلیت‌های تراشه Filogic 380 مدیاتک

دارای یک چیپ مستقل وای فای 7 (Stand Alone) 6 نانومتری پشتیبانی از فناوری‌های کلیدی وای فای 7 مانند 4096-QAM، 320 مگاهرتز، MRU و MLO پشتیبانی از MLO با نهایت سرعت 6.5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی از سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه در هر کانال پشتیبانی از باندهای فرکانسی 2.4، 5 و 6 گیگاهرتز پشتیبانی از باند دوگانه 2 x 2 مجهز به تراشه بلوتوث 5.3 با LE Audio

مدیاتک اولین پلتفرم های کامل WiFi 7 را معرفی کرد؛ با ارتباطات سیمی خداحافظی کنید!

در همین رابطه بخوانید:

- کوالکام از پلتفرم‌های Wi-Fi 7 خود با سرعت سرسام آور 33 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد
- فناوری Wi-Fi 7 مدیاتک در اولین آزمایش رکورد زد؛ سرعتی نزدیک به تاندربولت 3
- سال آینده وای فای 7 با سرعت 2.4 برابر در گوشی های هوشمند استفاده می شود

کمپانی مدیاتک جزء اولین شرکت‌هایی است که از ابتدای معرفی استاندارد WiFi 7 تاکنون روی توسعه‌ی این تکنولوژی کار کرده‌اند. عرضه‌ی مودم‌ها و دستگاه‌هایی که از استاندارد وای فای 7 پشتیبانی می‌کنند روز بزرگی در صنعت مخابرات بی‌سیم خواهد بود؛ چون با آغاز کار این دستگاه‌ها به صورت جدی و دقیق می‌توان گفت وای فای جایگزین کاملی برای ارتباطات سیمی مانند اترنت است و شاید در ادامه اینگونه ارتباطات به تاریخ بپیوندند.

مدیاتک اولین پلتفرم های کامل WiFi 7 را معرفی کرد؛ با ارتباطات سیمی خداحافظی کنید!

فناوری وای فای 7 در آینده‌ای نزدیک در تمام خانه‌ها، اداره‌ها و کارخانه‌ها حضور خواهد یافت و تجربه‌ای جدید از ارتباطات را به ارمغان می‌آورد. مدیاتک قصد دارد قدرت و سرعت تراشه‌های Filogic 880 و Filogic 380 را در نمایشگاه کامپیوتکس 2022 به نمایش بگذارد.

نظر شما در مورد استاندارد وای فای 7 و تراشه‌های Filogic 880 و Filogic 380 مدیاتک چیست؟ از دید شما چه مقدار تا رواج این تکنولوژی در سرتاسر جهان زمان باقیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق