هشدار مدیرعامل سابق لوک‌اویل: نفت خام روسیه جایگزین‌ناپذیر است


هشدار مدیرعامل سابق لوک‌اویل: نفت خام روسیه جایگزین‌ناپذیر است

«واگیت آلکپروف» مدیرعامل سابق شرکت نفت و گاز روسی لوک اویل با اعلام اینکه تشدید احتمالی تحریم های موجود، تاثیر فاجعه باری بر اروپا و مسکو خواهد داشت، هشدار داد که نفت خام روسیه جایگزین ناپذیر است.

هشدار مدیرعامل سابق لوک‌اویل: نفت خام روسیه جایگزین‌ناپذیر است

به گزارش روز دوشنبه ایران اکونومیست، روزنامه فایننشال تایمز از این مقام سابق روسی نقل کرد که اقدام اتحادیه اروپا در قطع واردات نفت روسیه، شوکی برای همگان خواهد بود.

وی افزود: کشورهای غربی با اعمال تحریم ها، سیگنال واضحی می دهند و موضع شان را اعلام می کنند. هیچ نیازی به سخت تر کردن آنها (تحریم ها) نیست.

ماه گذشته آلکپروف که گفته می شود دهمین فرد ثروتمند روسیه است، از سمت مدیر ارشد اجرایی شرکت لوک اویل استعفا کرد، پستی که برای نزدیک به سه دهه عهده دار آن بود.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که این میلیاردر روسی هدف تحریم های انگلیس و استرالیا در قالب فشارهای غرب بر روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین قرار گرفت.

وی گفت: جایگزین کردن چنین صادرکننده بزرگ انرژی مانند روسیه حتی برای میان مدت، غیرممکن است.

وی افزود: برای روسیه، این تحریم به منزله لزوم کاهش تولید، مسدود کردن چاه ها همانطور که در ابتدای همه گیری در سال ۲۰۲۰ انجام دادیم، است، زیرا امکان ندارد یک شبه همه ظرفیت اروپایی را به بازارهای دیگر منتقل کرد.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا سرگرم بررسی طرحی برای تحریم واردات نفت روسیه با گروهی از کشورها به رهبری مجارستان هستند که به شدت در برابر این اقدام مقاوم می کند.

تحریم پیشنهادی نفت روسیه در حالی بررسی می شود که چند دور تحریم های بی سابقه علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین اعمال شده است.

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه همچنان ادامه دارد.

مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید