300 هزار نفر در آذربایجان‌شرقی معلول هستند


300 هزار نفر در آذربایجان‌شرقی معلول هستند

تبریز - ایرنا - رییس جامعه معلولان آذربایجان‌شرقی‌ گفت: 280 تا 300 هزار نفر از جمعیت چهار میلیون نفری استان معلول هستند.

حسن صفری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جامعه معلولان استان قدیمی‌ترین تشکل جامعه معلولان کشور است که قبل از انقلاب اسلامی تشکیل شده است اما متاسفانه در آذربایجان شرقی چندان به جامعه‌ معلولان رسیدگی نمی‌شود.

رییس جامعه معلولان آذربایجان شرقی ادامه داد: مسئولان چندان توجهی به قشر معلول ندارند، زمان انتخابات تمام کاندیداها از ما حمایت می‌کنند اما بعد آن همه وعده وعیدها را فراموش می کنند.

صفری با بیان اینکه هیچ یک از نیازهای ما تامین نمی‌شود، گفت: تنها بهانه‌ مسئولان وجود تحریم‌ها است اما بودجه‌ای باید برای ما اختصاص یابد که اگر هم اختصاص یافته‌ است، مسئولان سهل انگاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اکثر معلولان توانمند هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از آنها بیکار هستند، امکانات شهری برای آنها بسیار کم است حتماً باید در شهرداری مشاور معلولان هم وجود داشته باشد که البته باید فردی باشد که بتواند آنها را درک کند، حتی شهرداران مناطق نیز باید مشاور ویژه داشته باشند.

رئیس جامعه معلولان آذربایجان شرقی گفت: امکانات ورزشی شهر برای معلولان مناسب نیست، ما زندانیان بدون جرم هستیم که بستر امکانات شهری برای ما فراهم نشده است، از لحاظ معیشتی هم صفر هستیم، همچنین مناسب سازی فرهنگی هم انجام نشده است و همه با احساس ترحم به ما نگاه می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما دفاع از حقوق معلولان است، ادامه داد: معلولان به تفریح و گردش هم نیاز دارند؛ بنابراین از خیران می‌خواهیم کمک کرده و از ما حمایت کنند تا ما هم بتوانیم به سفر و تفریح برویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار