مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی نسبت به خرید گوشت خارج از سیستم کشتارگاهی هشدار داد


مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی نسبت به خرید گوشت خارج از سیستم کشتارگاهی هشدار داد

تبریز- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امسال هفت مورد ابتلا به این بیماری در کشور مشاهده شده و یک مورد منجر به مرگ فرد شده است، از شهروندان خواست گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز عرضه گوشت تایید شده و دارای مهر دامپزشکی تهیه و از خرید خارج از سیستم کشتارگاهی پرهیز کنند.

امیرحسین بهداد روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تب کریمه کنگو بیماری خطرناکی است که موجب مرگ انسان می‌شود، گفت: تب بیماری خونریزی دهنده کریمه کنگو از گزش کنه آلوده، دام و گوشت تازه ذبح شده گاو و گوسفند به انسان منتقل می‌شود که تاکنون در استان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو تاکنون در استان مشاهده نشده است، گفت: تمام کشتارگاه های صنعتی و حتی سنتی استان مجهز به بخش و مرحله پیش سرد پس از کشتار دام است بر این اساس ویروس احتمالی موجود در دام یا گوشت در این مرحله از بین می‌رود.

بهداد یادآور شد: دام پس از کشتار در بخش پیش سرد نگهداری می شود طوری که پس از ۲۴ ساعت به علت کاهش PH گوشت، عامل بیماری تب کریمه کنگو که نوعی ویروس بنام نایرو ویروس است نابود می شود.

وی با اشاره به اینکه این بیماری از طریق تماس مستقیم انسان با لاشه، گوشت، خون، ترشحات و بافت های دام مبتلا به انسان منتقل می شود، ادامه داد: امکان انتقال از انسان مبتلا نیز از طریق ترشحات، خون، بزاق، ادرار، مدفوع و استفراغ افراد آلوده وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به عملکرد اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، گفت: این اداره کل در هشت سال گذشته هفت بار مقام اول را در سطح کشور کسب کرده است.

بهداد یادآور شد: بزرگترین آزمایشگاه شمال غرب کشور بر اساس استانداردهای بین المللی در این اداره کل ایجاد شده است و برخی آزمایش ها مثل آزمایش تشخیص هاری منحصر در این آزمایشگاه انجام می شود و آزمایش های PCR در آن انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو