طرح اقتصادی دولت با هدف حفظ سرمایه‌های اجتماعی نظام اجرا شده است


طرح اقتصادی دولت با هدف حفظ سرمایه‌های اجتماعی نظام اجرا شده است

پاکدشت - ایرنا - مشاور استاندار و مدیرکل حوزه امنیتی و انتظامی استانداری تهران گفت: طرح اقتصادی دولت با هدف حفظ سرمایه‌های اجتماعی نظام و اصلاح ساختار اقتصاد کشور توسط دولت سیزدهم اجرا شده در حالی که می‌شد مانند دولت‌های قبل آن را در انتهای دوره دوم اجرایی و عملیاتی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی قشقایی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری پاکدشت که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در اجرای طرح اقتصادی دولت، اگر تمامی اعضای کابینه، استانداران، بخشداران و رؤسای ادارات کشور نیز ابعاد آن را تبیین کنند، ممکن است درصدی از مردم ناراضی باشند و این امر پای صندوق‌های رأی ریاست جمهوری آینده خود را نشان دهد.
وی افزود: آیت الله رئیسی اگر سر سوزنی منفعت خود و سرمایه اجتماعی دولت سیزدهم را در نظر داشت، باید مانند دولت‌های نهم و دهم در اختصاص یارانه و دولت یازدهم و دوازدهم در حدف یارانه ۱۷ قلم کالا و آزاد کردن قیمت بنزین، آن هم بدون آن که با مردم سخنی به میان آورد، طرح اقتصادی را در آخر دوره دوم ریاست جمهوری اجرا می‌کرد تا مانند گذشته، دوره اول مردم راضی باشند و در انتهای دوره دوم، طرحی را آغاز کند که دولت بعد موظف به ادامه آن باشد.
وی با اشاره به این که منفعت طلبی سیاسی، اجرای این طرح را در ۹ ماهه نخست فعالیت دولت اشتباه می‌داند اظهار داشت: این طرح در ابتدا با هدف جلب رضایت خداوند متعال و سپس برای آینده بهتر مردم ایران اجرایی شده است، این که رئیس جمهور در سخنان دوشنبه شب خود از آبرو سخن به میان می‌آورد به خاطر همین توهین‌هایی است که طی روزهای اخیر به خاطر اجرای این طرح به رئیس جمهور و دولت سیزدهم در رسانه‌ها انجام می‌شود.
این مسئول سال گذشته را سخترین ایام برای اداره امور کشور توسط دولت یاد کرد و افزود: دولت سیزدهم در شرایطی اداره امور کشور را در دست گرفت که دولت قبل تا ۵ ماهه نخست سال قبل، ۸ هزار میلیارد دلار ارز ترجیحی وارادت کالاهای اساسی را خرج کرده بود، سررسید اوراق مشارکت فروش رفته آغاز شده و بدهی‌های باقی مانده از بانک مرکزی به دولت سیزده به ارث گذاشته شده بود.
قشقایی اظهار داشت: این بزرگترین دوگانه‌ای است که رئیس جمهور با آن مواجه بود، در اجرای این طرح یا باید آبرو و سرمایه اجتماعی دولت را حفظ می‌کرد یا با اجرای آن سرمایه بزرگ اجتماعی نظام را افزایش می‌داد که قطعا در این مسیر، بخشی از مردم ناراضی شده و از سرمایه اجتماعی دولت کاسته می‌شود.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح هیچ آورده‌ای برای شخص رئیس جمهور و دولت سیزدهم ندارد افزود: این طرح در طولانی مدت ، منافع زیادی برای نظام و کشور به همراه می‌آورد و در مقابل، هیچ منفعت مادی و معنوی برای دولت به همراه ندارد و چرا که رئیس جمهور در عملکرد خود در آستان قدس رضوی که یک و نیم برابر بودجه یکسال دولت، درآمد دارد، رفتار خود را به خوبی و درستی نشان داد.
مدیر کل حوزه امنیتی و انتظامی استانداری تهران تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، هیچ دولتی جرأت ورود به حوزه یارانه آرد را به خود راه نداده است و قطعا در این بین رسانه‌ها نیز با عملیات سنگین روانی خود، تلاش دارند تا بین مردم نارضایتی ایجاد کرد و با فشار سنگین، اولویت جامعه را در معیشت به حاشیه بکشانند.
وی گفت: رسانه‌های در ایام عید سعید فطر با هجمه خود باعث شدند تا قوت قالب مردم از نان، به ماکارونی تغییر پیدا کند و با سیاه‌نمایی، این گونه وانمود کنند که این کالا در کشور نایاب است و البته برخی از فروشگاه‌های بزرگ نیز به این موضوع دامن زدند.
قشقایی تصریح کرد: امروز رهبر معظم انقلاب از اقدام اقتصادی دولت به عنوان کاری بزرگ یاد کرده‌اند از همگان خواسته‌اند تا در این اقدام دولت را یاری کنند که این امر، همان جهاد تبیین مد نظر ایشان است لذا همه افراد به ویژه کارگزاران دولت که قبول کرده‌اند در این کار تیمی حضور داشته باشند، باید با هماهنگی و رسیدن به فهم مشترک، ابعاد این طرح را برای مردم بازگو نمایند.
وی یادآور شد: جریان ضد انقلاب تلاش زیادی داشت تا به بهانه اصلاح قیمت‌ها، مشکلات امنیتی در استان تهران ایجاد کند ولی پس از سخنان صادقانه رئیس جمهور و ایجاد آرامش در کشور، هیچ مورد امنیتی در استان تهران رخ نداد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...