طرز تهیه توپ سیب زمینی سوخاری با کالباس و پنیر بدون گوشت


طرز تهیه توپ سیب زمینی سوخاری با کالباس و پنیر بدون گوشت

طرز تهیه و دستور پخت توپ سیب زمینی سوخاری خوشمزه و فوری بدون گوشت

طرز تهیه توپ سیب زمینی سوخاری با کالباس و پنیر بدون گوشت

مواد لازم برای تهیه توپ سیب زمینی سوخاری با پنیر

سیب زمینی ۲عدد بزرگ پنیر پیتزا ۱/۲ پیمانه کالباس نگینی خرد شده ۱/۲ نمک ، فلفل ، پودر سیر ، پودر پاپریکا به مقدار لازم پودر سوخاری ۱ پیمانه آرد سفید ۱ پیمانه تخم مرغ ۲ عدد

مرحله اول ( آماده سازی سیب زمینی )
ابتدا سیب زمینی را آبپز کنید پوستش را کنده و داغ داغ پوره کنید می توان از گوشت کوب کمک گرفت ، سیب زمینی ها را خوب می کوبیم تا منسجم و لطیف شوند. سپس پنیر پیتزا و ادویه ها را به موادمون اضافه می کنیم خوب با دست ورز می دهیم تا خوب باهام میکس شوند.

مرحله دوم (اضافه کردن کالباس )
حالا به دلخواه به موادمون کالباس نگینی شده اضافه کرده ( یا می توان جعفری و یا چیزی اضافه نکرد و ساده درست کرد ) مواد رو خوب میکس کنید و برای یک ساعت داخل یخچال استراحت داده تا خنک شود.

مرحله سوم ( آماده سازی توپ های سیب زمینی )
به کمک یک اسکوپ و یا با دست از مواد سیب زمینی برداشته و مقداری پنیر پیتزا را وسط مواد گذاشته وگرد می کنیم روی سینی که کاغذ روغنی انداختید گذاشته و بمدت ۱ ساعت در فریرز می گذاریم. مزیت فریزر کردن توپک : احتمال ترک خوردن توپ ها موقع سرخ کردن تقریبا صفر می شود و جذب روغن بشدت کاهش پیدا می کنه و توپ ها پس حاضر شدن اصلا روغنی نمی شود.

مرحله چهارم ( سرخ کردن )
تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و با چنگال بزنید تا کف کند، توپ های سیب زمینی را به نوبت در تخم مرغ بزنید سپس در آرد سفید بزنید و مجدد در تخم مرغ بزنید و در آخر در آرد سوخاری بزنید تا تمام سطح توپ های سیب زمینی به ارد سوخاری آغشته شود.

توپ ها را درون روغن داغ سرخ کنید حتما توپک ها کاملا داخل روغن شناور باشه تا ترک نخوره و حرارت متوسط باشد.

نکات و فوت و فن های توپ سیب زمینی سوخاری خوشمزه با کالباس

این دستور نیازی به تخم مرغ برای مواد میانی ندارد. برای مهمونی می توان چند ساعت قبل درست کنید و در فر و یا ماکروفر گرم کنید. برای داشتن توپک های خوشگل و بدون ترک مرحله فریزر کردن را حذف نکنید. می توان توپک ها را حاضر کرد و در فریرز قرار بدید و هر وقت لازم داشتید سرخ کنید. می توان هم از پنیر رنده شده و یا پنیر ورقه ای استفاده کرد.

منبع: بهترین غذاهای خانگی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته