تحول در گردشگری طالقان نیازمند ایجاد زیر ساخت های تفریحی و اقامتی است


تحول در گردشگری طالقان نیازمند ایجاد زیر ساخت های تفریحی و اقامتی است

کرج - ایرنا - دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز ایجاد تحول درحوزه گردشگری طالقان را مستلزم ایجاد زیرساخت های مناسب تفریحی و اقامتی دانست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز سید فراز جبلی در بیست و یکمین نشست کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی استان لزوم تعیین یکی از روستاهای طالقان به عنوان پایلوت گردشگری را مورد تاکید قرار داد.

وی دراین نشست که به مناسبت هفته میراث فرهنگی در طالقان برگزار شد افزود: ضروری است همراه با اجرای طرح پیشنهادی تعیین یک روستای طالقان به عنوان پایلوت گردشگری ، برای تقویت بازار گردشگری این شهرستان نیز برنامه ریزی شود.

جبلی با اشاره به اهمیت تعریف طرح آمایش سرزمینی برای طالقان گفت: نرخ بیکاری طالقان بالا است و برای رفع این مشکل ضروری است در حوزه گردشگری این شهرستان سرمایه گذاری با هدف اشتغال‌زایی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: درحالیکه بزرگترین ذخائر معدنی در منطقه طالقان وجود دارد ، به لحاظ رعایت مسائل زیست محیطی استفاده از این ظرفیت مورد توجه قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: همانگونه که در استان هایی مانند زنجان و یزد بحث معادن مورد توجه ویژه قرار گرفته است ، ضروری است برای استفاده دخایر معدنی طالقان نیز با رعایت مسائل زیست محیطی چاره اندیشی شود.

استان البرز دارای سه هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو