سخنان فریدون عباسی درباره لزوم عدم قطع برق عراقیها و صبوری مردم ایران برای قطع برق!


سخنان فریدون عباسی درباره لزوم عدم قطع برق عراقیها و صبوری مردم ایران برای قطع برق!

پارسینه: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه عراق چگونه می‌خواهد پول ایران را بدهد نیاز به یک مذاکره دو طرفه دارد. ممکن است ما نیاز به کالایی داشته باشیم که به جای دریافت پول برق از عراق اقدام به تهاتر آن...

سخنان فریدون عباسی درباره لزوم عدم قطع برق عراقیها و صبوری مردم ایران برای قطع برق!
همزمان با سفرجواد اوجی، وزیر نفت به کربلا، وزیر برق عراق اعلام کرد، بدهی‌های ایران را پرداخت می‎کنند. عادل کریم در نشستی خبری تاکید کرد: با دولت توافق کردیم که بدهی‌های ایران را پرداخت کنیم.

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص صادرات برق از ایران به عراق گفت: مصرف برق در ایران زیاد است و به همین دلیل نمی‎توانیم صادرات برق زیادی داشته باشیم، اما وقتی می‌خواهیم دیپلماسی انرژی که زیر مجموعه دیپلماسی اقتصادی است را پی بگیریم باید خوش حساب باشیم.

وی در ادامه توضیح داد: اگر تصمیم گرفتیم برق صادر کنیم، نباید به خاطر مسائل داخلی، برق آن‌ها را قطع کنیم. آن‌ها می‌خواهند روی ما به عنوان یک شریک پایدار حساب بکنند. به همین دلیل باید به مردم بگوییم که ما نیاز به تامین ارز داریم و به همین دلیل روند صادراتی ادامه می‌یابد و به همین دلیل باید صبر داشته باشیم که ممکن است منجر به دو ساعت خاموشی در روز شود.

عباسی اشاره کرد که ما باید به طرف خارجی نشان دهیم می‌تواند به ما اعتماد کند، زیرا ما به دنبال تامین ارز هستیم.

نماینده کازرون در مجلس در خصوص چگونگی دریافت بدهی ایران از عراق گفت: اینکه عراق چگونه می‌خواهد پول ایران را بدهد نیاز به مذاکره دو طرفه دارد. ممکن است ما نیاز به تهاتر کالایی داشته باشیم که عراق به جای پرداخت پول آن را تامین کند.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: مردم باید به دولت و مسئولین اعتماد کرده تا آن‌ها در مذاکرات نوع دریافت پول برق را حل کنند. یعنی وزیر خارجه و وزیر نیرو ممکن است در نهایت برای تهاتر معامله کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا