راه‌اندازی کلینیک‌های آموزش سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضرورت دارد


راه‌اندازی کلینیک‌های آموزش سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضرورت دارد

اردبیل - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر لزوم راه‌اندازی کلینیک‌های آموزش سلامت در این دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، دکتر رامین نسیمی دوست روز دوشنبه در کارگاه آموزش به بیمار در اردبیل اظهار کرد: در قرن کنونی عوامل متعددی از جمله نیاز بیماران و خانواده آنها به کسب دانش و تغییر نگرش در زمینه سلامتی، کوتاه کردن دوره اقامت در بیمارستان، کاهش ناتوانی و معلولیت ناشی از عوارض بیماری، کوتاه کردن دوره نقاهت بیماری و بازگشت سریع بیمار به خانواده و جامعه و کاهش هزینه‌های درمان نیاز به آموزش بیمار و خانواده را بیش از پیش نمایان می‌کند.

وی افزایش رضایتمندی بیماران، کاهش بار مراجعان به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، خودمراقبتی، افزایش سطح سواد سلامت بیمار و خانواده بیماران پس از ترخیص را مهم‌ترین ضرورت های راه‌اندازی این کلینیک‌های آموزشی برشمرد.

وی افزود: پرستاران با توجه به اینکه مدت زمان بیشتری برای مراقبت از بیماران سپری می‌کنند، از عوامل اصلی و تاثیرگذار در آموزش و توانمندسازی بیماران هستند و لازم هست برای انجام این مهم در این راستا توانمند شوند.

وی از پرستاران شاغل در کلینیک‌های پرستاری آموزش سلامت به عنوان پل ارتباطی بین بیمار و پزشک نام برد و گفت: با ارتباط‌گیری پرستار با بیمار و دریافت مشاوره و راهنمایی‌های لازم با پزشک، آموزش‌های صحیح به بیمار ارائه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در